Mikkeli - vastaatko Herran kutsuun?

TAKAISIN SUOMENKIELISEN BLOGIN ETUSIVULLE —>

Herran armosta sai Leora Lavan jakaa Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoneuvoston jäsenille painettua versiota Herran kansakunnille kohdistamasta sanomasta Käänny takaisin Suomi!. Lahjakirjojen toimitus kirkkoneuvoston jäsenille tehtiin yleisölle avoimen kirkkovaltuuston kokouksen yhteydessä Mikkelissä 15.3.2022, koska yhtä jäsentä lukuunottamatta kaikki kirkkoneuvoston jäsenet olivat myös kirkkovaltuuston jäseniä. 14 kirkkoneuvoston jäsenille lahjoitetusta kirjasta saatiin kyseisessä tilaisuudessa jaettua 11 kappaletta (jakamatta jääneet kolme kappaletta toimitetaan erikseen perille).

Leoralla ei ollut mahdollisuutta tällä kertaa käyttää puheenvuoroa, mutta kirjojen liitteeksi liitettiin Herran kanssa rukouksin valmisteltu saatesaarna tulostettuna. Kyseinen saatesaarna on tässä julkaistu muutamaa kirjoitusviheen korjausta lukuunottamatta vastaavassa muodossaan:

Arvoisat Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkovaltuuston jäsenet, 

Kiitän Herra Sebaotia siitä, että saamme olla tänään tässä koolla Kaikkivaltiaan Jumalallemme, omistetussa pyhäkössä.

Herran tahdosta, olen täällä tänään tuomassa teille terveisiä suoraan Kaikkivaltiaalta Jumalaltamme, jota Suomen kansa avuksensa huusi edellisten itsenäisyystaistelujen aikaan.

Olen saanut Herralta tehtäväkseni välittää vakavan sanoman Suomen maalliselle ja hengelliselle johdolle, mutta samalla myös koko kansalle. Sanoma on koottu kirjaksi, joka mikkeliläisten uskovien toimesta lahjoitetaan tänään täällä kaikille paikalla oleville Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoneuvoston jäsenille.

Ei ole sattumaa, että tämä sanoma julistetaan Mikkelistä, Suomen sotien aikaisesta päämajakaupungista. Kaupungista, joka on nimetty enkeleiden sotajoukkojen johtajan, arkkienkeli Mikaelin mukaan. 

Suomen hengellisten johtajien on näinä aikoina välttämätöntä ymmärtää, että Pyhän Sanan antamien mittareiden mukaan Suomen itsenäisyydestä käydään jälleen jo taistelua. 

Jeesuksen sanoin ja Hänen jalanjäljissään kulkien kerron, että en välitä teille tänään viestiä rauhasta, vaikka niin paljon mukavampi korvasyyhyksi luettua valerauhaa olisi saarnatakin. Kuten Mikkelin Tuomiokirkon ikkunamaalauksessa lukee, Jumalan Sana pysyy ja sen mukaan varsinaisen rauhan maan päälle tuo vasta Herra itse maan päälle palatessaan. Herra todella saapuu takaisin, mistä muistuttaa myös Mikkelin Tuomiokirkon hyvin profeetallinen ikkunamaalaus. Mikkelillä on erityinen tehtävä Herran lähestyvään saapumiseen liittyen. Olette asetettu kansankirkossa kunniavartioon, jolla on erityinen merkitys Suomen itsenäisyyden ja rauhan säilyttämisen kannalta.

Yksikään maallinen eikä hengellinen hallitsija pysty estämään Herran paluuta edeltävän ahdistuksen ajan vyörymistä yli kansakuntien. Kukaan teistäkään hengellisistä, eikä maallisista johtajista, voi tuoda tähän kaupunkiin, eikä maahan rauhaa, joka on määrätty rikkoutuvaksi osana jo alkanutta ahdistuksen aikakautta. Ei Pyhässä Sanassa turhaan kehoteta seurakuntalaisia valmistautumaan Pyhän Sanan mukaisen keinoin tuleviin päiviin. Ei Pyhä Sana turhaan kuvaa sitäkään, että nimenomaan Herra omiensa vuoksi ahdistuksen aikaa on päättänyt lyhentää, koska muuten siitä ei selviäisi valitutkaan.

Arvoisat hengelliset johtajat, olette nostetut virkaan, jossa joko varustatte seurakuntalaisia tulevaan tai Pyhän Sanan varoittamalla korvasyyhyllä viette seurakuntalaisilta tai kansalaisilta mahdollisuutta varustautua kestämään ja selviämään.

Vaikka maailmaan lopullisen rauhan palauttaa vasta Herra palatessaan, sekä maalliset, että hengelliset johtajat voivat sen sijaan välittää seurakuntalaisille sitä Pyhän Sanan mukaista yliluonnollista sielun ja mielenrauhaa sekä lupauksia, jotka Herra on Pyhässä Sanassaan luvannut olevan Hänen omiensa tukena ahdistuksen aikojen keskellä. 

Olen tänään tässä välittämässä teille Herran rakkaudelliset ohjeet siitä, miten te voitte edessä olevina ahdistuksen aikoina johtaa tämän kaupungin hengellistä tilaa ja siten vaikuttaa myös Mikkelin ja edellisen itsenäisyystaistelun tavoin myös koko kansakunnan kohtaloon.

Herra on lähettänyt teille kutsun ja Hän odottaa vastaustanne.

Tänä vuonna, vuonna 2022, olette kuitenkin asetettu valinnan paikalle. Tänä vuonna, te joudutte valitsemaan, haluatteko olla tämän pyhäkön Jumalan mielenmukaisia vanhurskaita johtajia, jotka ovat siunaukseksi kaupungilleen ja koko Suomelle. 

Teillä on toki myös vapaa tahto valita olla muinaisen Efraimin kaltaisia korvasyyhyn puolesta puhuvia johtajia, jotka vain Herran vihaa ja kirouksia paikkakunnalle kylvävät luottamusasemissaan tarjolla olevien siunauksien ja varjeluksen sijaan?

Tämä vuosi on julistettu kääntymyksen kutsun vuodeksi koko Suomen kansakunnalle. 

Teillä, niin kuin muillakin Suomalaisilla on Pyhän Sanan mukainen vapaa tahto valita, osoittaako Kaikkivaltiaalle pyhälle Jumalalle kykyä tehdä parannusta vai ei. 

Tämän vuoden jälkeen kuitenkin Suomeen, myös Mikkeliin, vuodatetaan Herran kädestä vihan tai siunauksien maljoja sen mukaan, mitä on kylvettykin.

En voi kuin rukoilla, että Suomen sotien päämajakapungissa perustetaan päätökset edellisten itsenäisyyssotien aikaisten maallisten ja hengellisten johtajien esimerkin mukaisesti Herran pyhään Sanaan, joka pysyy. 

Pyhässä Sanassa on kuvattu ohjeet ja ehdot kansakunnan itsenäisyyden ja rauhan säilyttämiseksi. Siinä on kuvattu ohjeet, miten keskellä maailmanlaajuisia ahdistuksenkin aikoja voi pysyä Herran sinauksien ja varjeluksen suojassa. 

Lähtökohtana kuitenkin kaikessa on Mikkelin Tuomiokirkon ikkunamaalauksessakin muistutukseksi nykyisille sukupolville ohjeeksi annettu asia, Jumalan Sana pysyy. 

Sanassa Herramme Jeesus Kristus itse kuvaa, miten Hän ja Hänen Isänsä ovat samat ensimmäisille ja viimeisille. Se tarkoittaa myös sitä, että Pyhän Sanan mukaiset rajat siitä, mikä on Jumalan silmissä sallittua ja mikä ei, pysyvät samoina Hänen alttareillaan Hänen paluuseensa asti.

Miksi Suomen itsenäisyyden antanut Jumala kuulee silti tästä kansakunnastakin jo monien hengellisten johtajien suusta saarnoja, joissa Hänen pyhillä alttareillaan jo julistetaan ilman häpeää ja minkäänlaista katumusta Hänen Sanansa vastaisia asioita? Miksi Jumala kuulee Hänen rakkauden määritelmänsä kieroon väännetyn sielujen tuhoksi muinaisen Efraimin hengellisten johtajien lailla?

Helsinki ja Turku ovat jo vakavan tuhon tiellä. Voi seurakunnan paimenta, joka avoimesti kehtaa lausua “homoseksuaalisuus ei kirkossa ole ollut enää syntiä pitkään aikaan”. Kuka niin päätti? Osoittakaa Herralle Pyhästä Sanasta kohta, jossa Hän asettamansa syntimääritelmän on sanonut muuttuvaksi maailmanmenon laittomuuden mukana.

Eikö Pyhä Sana selkeästi varoita tilanteesta, jossa savi kuvittelee olevan savenvalajaa ylempänä!?

Voi Helsinkiä ja Turkua! Savenvalajan muokatessa piloille mennyt saviastia uudelleen, käy tie täydellisen pirstaleiksi lyömisen kautta. 

Valitettavasti lukuisissa rukouksissani kyseisten kaupunkien puolesta minun ei ole annettu nähdä enää toivoa tuomioiden välttämisestä. Allahin nimeen rukoileminen Herran alttareilla! On siis todennäköistä, että kyseiset kaupungit eivät enää kykene parannuksen tekoon Jumalan silmien edessä ja ehdi nousta siitä pimeyden palvelemisesta, johon sokeat paimenet ovat monet seurakunnat kyseisillä alueilla ajaneet Jumalan pyhää nimeä häpäisten. 

Arvoiset Mikkelin seudun hengelliset johtajat, Mikkelin ja koko etelä-Savon osalta sen sijaan toivo on annettu vielä rukouksissa nähdä. Mikkelissä tehtyjen päätöksien vaikutuksella on jälleen vaikutus koko Suomen kansan kohtaloon edessä olevina aikoina.

Nyt mitataan kuitenkin teidän uskoanne ja Herran pelkoa.

Mikkelille annettiin erityinen asema edellisissä sodissa. Teille, arvoisat Mikkelin hengelliset johtajat on Herra ojentanut aivan saman kunniatehtävän toimia suunnan näyttäjinä koko kansakunnalle. Monet teistäkään eivät ehkä vielä ole heränneet siihen, että itsenäisyystaitselu on Suomen osalta jo käynnistynyt. Teidät on asetettu Herran armosta johtajan paikoille, joissa pöydällä on Suomen itsenäisyyden ja rauhan kannalta kaikista merkittävimmät asiat. 

Mikkelillä on vielä mahdollisuus olla alkaneella aikakaudella edessä olevissa taisteluissa voittajien puolella. Herran armosta tämä Tuomiokirkko on nähnyt edelliset sodat pystyssä pysyen ja Herran armosta tämä tuomiokirkko on toiminut maallisten ja hengellisten johtajien käyttämänä pyhäkkönä edellisten itsenäisyyssotien aikaan. Täällä on rukouksin valmisteltu Jumalan mielen mukaisia päätöksiä ja lausuttu Jumalan mielen mukaisia rukouksia. 

Kun Herran miekakseen ahdistuksen aikaan nostama Venäjän karhu nostaa katseensa Ukrainasta raadeltuaan sitä aikansa, kääntää se pään lopulta Suomeakin kohti. Arvoisat hengelliset johtajat, kun itse Herra on rangaistuksen miekkansa nostanut, sitä ei pysäytetä pelkästään maallisten johtajien keinoin suurissa neuvottelupöydissä. Varsinkaan neuvottelupöydissä, joissa Jumalan vaikutusta asioihin ei enää tunnusteta ja Herran Henki ei enää saa olla läsnä. Karhu voidaan kyllä niiden neuvottelupöytien päätöksillä nurkkaan ajaa, mutta mielettömyyttä on kuvitella karhun muuttuvan siten kesyksi koiranpennuksi. Ei, nurkkaan ahdettu karhu hyökkää kaikella käytössä olevalla voimallansa. Se tietää nykyisen tilanteen eskaloitumista. 

Kun aika Suomen osalta koittaa, Suomea ei tule pelastamaan Nato-jäsenyys. Venäjä tulee kääntämään katseensa Suomeakin kohti, koska Kaikkivaltias Jumala on niin määrännyt tapahtuvaksi. Ukrainan osalta koko hullutukselta tuntuva mielivalta liittyy Pyhän Sanan mukaiseen kolmanteen ja neljänteen sukupolveen vuodatettaviin rangaistuksiin kansakunnan esi-isien teoista. Ei nykyiset ukrainalaiset teoillaan nykyistä tilannetta aiheuttaneet. Kysymyksessä on karmea silmiemme edessä oleva konkreettinen esimerkki siitä, kun tulevat sukupolvet saavat kantaa edellisten sukupolvien kerryttämän syntivelan Pyhän Sanan mukaiset seuraukset. 

Seuraavaksi sanomaani asiaa en tuo esiin omana mielipiteenäni, vaan Herran rukouksissa antamana ilmestystietona maailmassa meneillään olevien tapahtumien syy-seuraussuhteista. Muistaa täytyy, että mitään tässä maailmassa meneillään olevien asioiden kaltaisia asioita Jumala ei suinkaan anna tapahtua vain sattumalta. Koetelkaa kaikki sanomani Pyhää Sanaa ja siinä ilmoitettuja ikuiseksi säädettyjä syy-seuraussuhteita erityisesti huomioiden.

Ukrainassa murhattiin noin miljoona juutalaista. Kansojen johtajat ovat kyllä pyytäneet anteeksi toisiltaan, mutta entäs Pyhän Sanan mukainen katumista ja anteeksipyytämistä Jumalalta Hänen silmäterensä kansanmurhasta ei ole tehty siten, kuin Herra Pyhässä Sanassa on määrännyt tehtäväksi. Tilanteeseen on vaikuttanut muinaisen Rooman keisarin juutalaisvihassaan tekemä päätös poistaa kristityiltä Kaikkivaltiaan ikuiseksi säädökseksi omilleen asettamia vuotuisia tehtäviä. Ikuisiksi tarkoitetuista Herran omilleen tarkoittamista vuotuisista juhlista, muinainen keisari valitsi ne, mitkä katsoi sopivaksi istuttaa silloiseen kulttuuriin. Valitettavasti tuossa vaiheessa kristityille ei periytynyt pääsiäisen sanoman rinnalla tarve sukupolvesta sukupolveen kerran vuodessa keskittyä kansan syntivelkaa Pyhän Sanan ohjein vähentämään. 

On syytä muistuttaa uskon perusasiasta, jottei kukaan kuvittele, että Jumala on syypää verenvuodatukseen joutuessaan nostamaan Pyhän Sanan mukaisesti nälän, ruton ja miekan kansakuntia ravistelemaan. Ei, kansakunnan on ensin täytynyt kasvattaa syntivelkansa äärimmilleen ilman kykyä enää katua ja tehdä parannusta. Väistämättä asiaan liittyy kansakunnan Pyhän Sanan tuntemuksen rappiotila, jossa ei enää tunnisteta Pyhään Sanaan Kaikkivaltiaan itse kirjoittamia syy-seuraussuhteita. 

Kaikkivaltias Jumala ei pitäkmieliessä rakkaudessaankaankaan voi sallia Hänen rakkaan Poikansa kautta tarjolle tullutta armoa ja syntien anteeksisaamista pidettävän pilkkana ja halpana.

Jumalan Pyhä Sana kuvaa selkeästi, kuinka kansakunta itse syntiä ilman katumusta tekemällä käytännössä Jumalan silmien edessä antaa valtakirjan pahoille voimille tulla kuolemaa ja tuhoa kansakuntaan aiheuttamaan. Rakkaudellisessa pitkämielisyydessään Kaikkivaltias Jumala pidättää noita paholaiselle ja hänen kätyreilleen annettujen valtakirjojen toimeenpanoa vuosia, jopa vuosikymmeniä, toivoen ihmisten ja kansakuntien kääntyvän parannuksen tekoon. Kaikkivaltias lähettää rakkaudellisia varoituksia ja kutsuja, vaan parannuksen teon kutsu on läpi ihmiskunnan historian ollut vaikeaa vastaanottaa. 

Kuitenkin vain katumalla ja parannusta tekemällä Jumala voi repiä paholaiselle annetut valtakirjat ja olla sallimatta Pyhässä Sanassa asetettujen rangaistuksien täytäntöönpanoa.

Suomen kansakunnan rangaistuksiin väistämättä ilman parannuksen tekoa johtava syntivelka ei johda holokaustin aikaisiin tapahtumiin. Meillä oli edellisten maailmansotien aikaan maallinen johto, joka johti kansakuntaa huomioimalla Kaikkivaltiaan ohjeet ja asettamat rajat kansakunnan itsenäisyyden ja rauhan säilyttämiseksi. Heillä oli viisautta ja voimaa olla menemättä maailman valtavirran mukana, kun tuli aika päättää Suomessa asuvien juutalaisten luovuttamisesta.

Valitettavasti Suomen päällä lepäävä vakava syntivelka johtuu holokaustin sijaan edellisten ja nykyisten sukupolvien entistä jumalattomammasta menosta eli kansakunnan vakavasta, jo itsenäisyyttä ja rauhaa Pyhän Sanan mukaan uhkaavasta luopumustilasta, jossa ei enää ole sukupolvelta toiselle onnistuttu siirtämään taivaallista viisautta siten kuin Pyhä Sana sitä velvoittaa sukupolvelta toiselle siirtämään. Suomen kansakunta on ajautunut Pyhän Sanan vakavasti varoittamaan luopumustilaan, jossa Herran pyhää nimeä ja Jumalan Sanaa häväistään jopa Herralle pyhitetyillä alttareilla ilman minkäänlaista katumusta ja häpeää. 

Jumalan Sana pysyy, vaikka ihmiset siitä lipeisivät. 

Vanhurskauden vaalimisessa on kansakunnassa järkyttävällä tavalla epäonnistuttu.

Vanhurskauden vaalimisen lisäksi Pyhässä Sanassa on itsenäisyyden ja rauhan ehdoiksi asetettu oikeuden toteutumisen vaaliminen. Ei Kaikkivaltias Jumala turhaan ole rautalanka-esimerkkiä senkin ehdon osalta sanomaansa kirjoituttanut. Suomen oikeuslaitos nykytilassaan on kyvytön ajamaan totuuteen ja oikeuteen perustuvia tuomioita siten kuin Jumalan Sana edellyttää. Jumalan vihaa ei suinkaan vähennä se, että asia jopa oikeusoppineiden suusta tunnustetaan, mutta kukaan kansakunnan johtajista ei ryhdy toimiin tilanteen muuttamiseksi. Vääryyden annetaan tapahtua silmien edessä totuuden ja oikeuden puolustamisen sijaan. Pyhässä Sanassa vakavasti juuri kyseisestä tilasta kansakunnan johtajia ja kansakuntaa varoitetaan.

Arvoisat Mikkelin hengelliset johtajat, Suomen kansakunnan tuhoksi on pian koitumassa edellisten ja nykyisten maallisten ja hengellisten johtajien Jumalan Sanan vastaiset päätökset, jotka ovat juuri vastaavia, joista Pyhä Sana vakavasti varoittaa muinaisten Efraimin maallisten ja hengellisten johtajien epäonnistuneen. Kun Herra pitkämielisyydessäänkin lopulta aikarajan parannuksen teolle asettaa ja rangaistuksen miekan nostaa syntivelkansa tuomioihin johtavaa tilaan saattanutta kansakuntaa vastaan, ainoa turvamme tulee jälleen kerran olemaan suhteemme edellisten itsenäisyyssotien aikana apuun huudettuun Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. 

Tällä hetkellä suhde ei ole kunnossa ja tuho Suomenkin kansakunnalle on väistämätön, jos emme kykene Jumalan edessä polvistumaan ja nöyrtymään katumaan sekä parannusta tekemään. 

Suomen kansakunta ei enää nauti vanhurskautta, joka miellytttää Jumalaa. Muistakaa, mitä muuttumaton Jumalan Pyhä Sana varoittaa rukouksien kuulemisesta!

Tähän asiaan liittyy uskonsisareni pari vuotta sitten unessa saama näky Mikkelin Tuomiokirkosta.

“Hän joutui unessa kiipeämään Mikkelin Tuomiokirkon piippuun, joka oli tukossa. Hänellä oli mukanaan ase, jonka hän asetteli piippuun varoen, ettei siitä lähtevä ammus osu ohikulkijoihin. Uni katkesi. Sitten hän näki unen, jossa hän käveli Tuomiokirkon ohitse, joka oli ilmiliekeissä. Hän kiinnitti kuitenkin huomiota siihen, että tuli ei kuluttanut kirkkoa.”

Kyseistä näkyä on koeteltu paljon. Selvää on se, että tukkeutunut piippu kuvaa sitä, miten seurakunnan vanhurskauden rapistumisen tila on johtanut siihen, että rukoukset eivät enää nouse korkeuksiin Jumalan eteen Häntä miellyttävänä “savuna/suitsukkeena”. Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan rukoussavun taivaisiin nostava piippu on tukkeutunut saastasta, jota sielunvihollinen on jo niin moniin seurakuntiin onnistunut kylvämään pyrkien katkaisemaan seurakunnan yhteyden elävään muuttumattomaan Jumalaan. Piippuun uskovan sisaren asettelema ase kuvaa sitä hengellistä sodankäyntiä, jota johtaa arkkienkeli Mikael Pyhän Sanan keinoin. 

Arvoisat Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan hengelliset johtajat, tämä kirja on Herran Pyhän Sanan mukainen Hänen teille avuksi lähettämä hengellinen ase, jolla rukousyhteyden voitte tämän maan meille suoneeseen Jumalaan jälleen entiselleen asettaa. Tämä kirja on vain työkalu. Sen käyttämisestä Herra on antanut vastuun hengellisille ja maallisille johtajille taistelussa tämän maan itsenäisyyden ja rauhan säilyttämisen puolesta. Te tulette päätöksillänne valitsemaan, onko tuli Mikkelin Tuomiokirkon ympärillä tuomion tuli vai Pyhän Hengen tuli. Profetiassa rohkaisuna toimii se, että kirkko ei tulen keskellä kulunut niin kuin ei Mooseksenkaan erämaassa näkemä pensas. Julistankin teille Jeesuksen Kristuksen nimessä menestystä valita oikein.

Arvoisat seurakuntamme hengelliset johtajat, Herra on tämän sanoman kautta lähettänyt teille ohjeet siitä, miten suhteen Häneen saa palautettua ennalleen. Tarvitaan parannuksen tekoa, otettujen harha-askelien tunnustamista ja kääntymistä takaisin Jumalan puoleen. Johtakaa esimerkillä, näyttäkää miten tehdä parannusta tehdään ja johtakaa siihen kansalaisetkin, muuten toivoa ei Mikkelin eikä muunkaan Suomen osalta enää ole.

Etelä-Savo ja enkeleiden sotajoukkojen johtajan arkkienkeli Mikaelin mukaan nimetty Mikkeli, on todella merkityksellisellä paikalla. Mikkelin hengellinen johto tulee tekemään valintoja, joilla on merkittävä vaikutus siihen, missä laajuudessa Mikkelin ja koko Suomen yli pyyhkäisee joko Herran lähettämä tuomion tuli tai Pyhän Hengen tuli. Vain Pyhän Hengen tuli on se tie, mikä Herramme paluuta edeltävän ahdistuksien ajankin keskellä tarkoittaa siunauksia ja monin tavoin kansalle pelastukseksi koituvaa Hengen vuodatusta.

Kun viime viikolla kävin täällä rukoilemassa, en voinut olla hätkähtämättä kiinnittäessäni huomioni kirkkomaalauksessa olevaan tuleen Etelä-Savon vaakunan ympärillä. Sen lisäksi, että tuli on kenties viitannut menneisiin taisteluihin, sisältyy edesmenneen piispan ja taitelijan yhteiseen luomukseen tulesta melkoinen yhtäläisyys tänä päivänä uskonsisaren saamaan sanomaan.

Kyseisiin ikkunamaalauksiin sisältyy muitakin huikeita profeetallisia ajatuksia edellisten itsenäisyyssotien aikaiselta piispalta merkiksi tuleville sukupolville kuvattuna. Vain yhtenä esimerkkinä mainittakoon, kuinka Herra juuri Mikkelistä lähetti palvelijansa Suomi-neidon pään päälle kutsumaan Henkeä tämän kansakunnan hengellisesti kuolleiden luiden ylle ja julistamaan Hesekielin kirjan profetioiden toteutumista alkaneelle aikakaudelle. Tiedättekö, että tuohon aikakauteen kuuluu se, että juutalaiset ja kristityt ymmärtävät vihdoin olevan samaa yhtä seurakuntaperhettä, toistensa sisaruksia. Tiedättekö, että Pyhässä Sanassa toista kuvataan kuin jouseksi Jumalan kädessä ja toista kuin nuoleksi. Saatteko kiinni yhteydestä Etelä-Savon ja Mikkelin vaakunaan?

Puhun teille tässä tänään nyt myös saman seurakuntaperheen jäsenenä. 

Kukaan meistä ei ole toistaan arvokkaampi tai ihmisenä parempi. Seurakuntaperheemme muodostaa Pyhän Sanan mukaisen rakennuksen, jossa Kristus, paimenet ja profeetat ovat rakennuksen pystyssä pitävä perusta. Helsingissä ja Turussa seurakuntaperheiden perustus on jo vakavasti murentunut ja on sortuva nykytilassaan Herran lähettämissä ravisteluissa. Perusta ei enää ole Kristus ja häntä ilmentävä Jumalan muuttumattomana pysyvä Sana.

Alkaneella ahdistuksen aikakaudella mitataan seurakuntaperheiden vanhurskaus ja huolimatta siitä, missä asemassa tai tehtävässä seurakunnassa toimimme, olemme omalta osaltamme vastuussa seurakunnan pyhien alttareiden ja Jumalan nimen pyhänä pitämisestä seurakunnassa, jota myös Kristuksen ruumiiksi Pyhässä Sanassa kutsutaan. 

Herran lähettämänä sanansaattajana julistan tiedoksi teillekin tänään tässä sen, että ne seurakunnat, jotka Jumalan Pyhän Sanan jalkoihinsa korvasyyhyllä polkevat, tulee Herra hajottamaan ennen näkemättömällä voimalla. parannuksten teolle ja kääntymyksen mahdollisuduelle määrätyn viimeisen ajan tämän sanoman kutsun jälkeen umpeuduttua. 

Ne seurakuntaperheet, joissa Jeesus Kristus ja Hänen muuttumattomana pysyvän Sanansa ohjeet ovat kunniassaan, pysyvät pystyssä ja saavat ennennäkemättömän Hengen virvoituksen.

Kaikkivaltias Jumalamme ei tee mitään ilmoittamatta sitä ensin palveliljoilleen ja varoittamatta. Minä olen vain varoituksien ja ohjeiden välittäjä. Olen tehnyt tältä osin nyt oman tehtäväni rakkaan isänmaani ja seurakuntaperheeni eteen.

Kysymys kuuluu, oletteko te valmiit enää tässä laittomuuden ajassa kuuntelemaan Herran ääntä ja vastaanottamaan Herralta kutsua parannuksen tekemiseksi. 

Kaikki profetoiminen on toki vajavaista ja vaatii koettelua. Koetelkaa siis ensiksi sanoma Pyhän Sanan, Pyhän Hengen ja rukouksien avulla. Aivan vastaavasti, kuin Mannerheim nöyrästi osoitti tarvitsevansa päätöksentekonsa tueksi seurakunnan ylimmän hengellisen johdon apua, tarvitsette tekin piispa Seppo Häkkisen apua kyetäksenne Jumalan mielenmukaisia vanhurskaita päätöksiä näinä merkittävinä aikoina Mikkelin ja Suomen edun , hyvinvoinnin, itsenäisyyden ja rauhan edistämiseksi tekemään.

Mannerheim tiesi, että rajojen asettaminen niin hengellisissä kuin maallisissakin asioissa on rakkautta ja siunaukseksi. Pertti Parkkolan ja Teuvo Tiihosen laatimasta Marski ja Pojat -kirjasta voi lukea, kuinka Mannerheim tässäkin kirkossa säännöllisesti jumalanpalveluksiin osallistui ja edellytti saarnojen olevan toimitettu Suomen puolustuslaitoksen korkeimman hengellisen työn johtajan eli silloisen kenttäpiispan pitämiä.

Tämä sanomalle saatteeksi annettu puheenvuoroni onkin hyvä lopetella ajatuksiin, joista Mannerheim kirjoitti ylipäällikön 61. päiväkäskyssä, jossa hän Talvisodan päättymisen jälkeen ensin osoitti kiitokset ankarista pommituksista huolimatta rohkeasti ja pelkäämättä työtäänsä tehneille posti- ja lennätinlaitoksen henkilöstölle, puhelinvälittäjille, lennätinmenkanikoille ja -revisoreille, vikapartioille ja toimipaikkojen muulle henkilökunnalle:

Kyseisen päiväkäskyn Mannerheim päätti sanoihin:

“Voidaksemme edelleen menestyksellisesti taistella yhteisen korkean päämäärämme, Isänmaamme vapauden ja itsenäisyyden puolesta, on meidän jokaisen ponnistettava voimamme äärimmilleen ja annettava kaikkemme Isänmalleen.”

Mannerheim tiesi, että kaikkien maallisten toimien lisäksi kansakunnan itsenäisyyden vaaliminen tarvitsi ponnisteluja Jumalan pyhyyden ja Hänen Sanansa kunniassa pitämisen vaalimista. 

Arvoisat Mikkelin kirkkovaltuuston jäsenet, valitsetteko te ponnistella Jumalan pyhyyden vaalimiseksi kansakunnan itsenäisyyttä ja rauhaa niin myös ylläpitäen. Vai valitsetteko lähteä ponnistelujen sijaan menemään maailman virtojen mukana kohti tuhoa, joka tietenkin on se helpompi tie. Vaan kuten Pyhä Sana vakavasti varoittaa, helpompi ja leveämpi tie johtaa kuitenkin tuhon porteille. Ei Pyhässä Sanassa uskossa pysymistä turhaan kilvoitteluksi sanota.

Suomen siunaukseksi monin tavoin koitui edellisten maailmansotien aikaisen kansakunnan johdon harvinainen kyky ja rohkeus poiketa valtavirrasta. Suomi oli ainoa maa, joka ei juutalaisia vastaavalla tavalla lähtenyt luovuttamaan keskitysleireille, vaikka pienen joukon valitettavasti luovuttikin Saksaan. 

Arvoisat hengelliset johtajat, aivan vastaavaa, maailman valtavirroista erottautuvaa Jumalan Sanan kunniaa tunnustavaa maallisten ja hengellisten johtajien päätöksentekoa tarvitaan tässäkin kaupungissa ja Suomen maassa näinä päivinä vastaavasti kuin Mannerheimin päivinä. Kun monet Euroopan maat holokaustin aikakauden tavoin yhdistyvät ajassamme jälleen Jumalan vihaa kasvattamaan tällä kertaa Jumalan Sanaa vääräksi Hänen alttareillaan vääntäen ja Pyhän Sanan mukaan epäjumalanpalvonnaksi Jumalan katsomien asioiden tuomisella Hänen pyhäköihin, valitsetteko hengellisinä johtajina ponnistella itsenäisyyden ja rauhan puolesta kansakunnalle turvallisia Kaikkivaltiaan asettamia rajoja ylläpitäen vai valitsetteko sen sijana Mannerheimin tunnustamille Pyhän Sanan syy-seuraussuhteille sokeutuneena seurata perästä maailman valtavirtoja Jumalalle ja hänen varjelukseleen samalla selän tässä kaupungissa ja kansakunnassa kääntäen.

Tässä seurakunnassa otettiin jo ensimmäisen askel kohti tuhoa kirkkoherran esittelemällä ehdotuksella tuoda Sateenkaari-messut Etelä-Suomen tavoin Mikkeliinkin. Vaikka kyse on vakavasta harha-askeleesta, se ei vielä ole tuhoksi tälle seurakunnalle eikä kaupungille. Jos kuitenkin tällä paikkakunnalla seuraatte etelä-Suomen Sateenkaari-messujen Pyhän Sanan vastaista julistusta, jossa seurakuntien paimenet avoimesti julistavat Herran alttareilla Jumalan Pyhässä Sanassa kuvatun syntikäsityksen ihmispäätöksin muutetun ja julistavat demokratian avulla Jumalan kieltämien asioiden muuttuvan sallituiksi joukkovoiman turvin, vedätte tämän seurakunnan ja alueen päälle kiroukset tuomioineen.

Muistakaa, että Jumalan Pyhässä Sanassa Taivaallisen Isän asettamat rajat on asetettu elämää ja sieluja suojeleviksi tämän maailman tapahtumien ja ilmiöiden keskellä.

Muistakaa, että sateenkaari on Jumalalle pyhä Hänen asettama liitonmerkki, johon liittyvät lupaukset on voimassa näinäkin päivinä niissä seurakunnissa ja niille ihmisille, jotka ovat kuuliaisia Jumalalle, joka pysyy muuttumattomana sukupolvesta toiseen Herran paluuseen asti. 

Kun siis näillä Mikkelin Tuomiokirkkoseurakunnan alttareilla ryhdytään sateenkaaresta puhumaan, ponnisteletteko sen eteen, että sateenkaarta korotetaan Jumalan tarkoituksessa eikä sielunvihollisen varastamassa merkityksessä näiden alttareiden ja tämän seurakunnan tuhoksi. Jumalalta tulleet ohjeet on Pyhään Sanaan ja tähän sanomaan kirjoitettu sielujen turvaksi. Hengellisinä johtajina teillä on suurempi vastuu tämän alueen ihmisten sieluista ja elämästä, kuin ehkä olette tähän mennessä ymmärtäneetkään. 

Herra pyysi välittämään teille yhden erityisen Pyhän Sanan paikan. Siihen päätän saatteen:

Matteuksen evankeliumin luvusta kolme:

“Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne:’ Onhan meillä isänä Aabraham’, sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.

Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyävä hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen. 

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kevlollinen kantamaan: hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.”

Arvoisat Mikkelin hengelliset johtajat, kehotan teitä valitsemaan kansan johtamisen parannuksen tekoon esimerkkiä näyttämällä, jottei Herran vesuri, josta myös profetoitu jo Jesajan kirjan 18. luvussa käy tuhoisasti tämän seurakunnan ja koko Suomen ylitse. 


Herra olkoon teidän kanssanne. 

Jeesuksen Kristuksen, 

Yeshua Hamashian nimessä ja 

hänen vuodatetun verensä väkevässä voimassa,

Aamen

Previous
Previous

Kansakunnan syntivelka uhkana itsenäisyydelle

Next
Next

Käänny takaisin Suomi!