Leora Lavan - Onnellinen Jumalan palvelija ja viestinviejä

Shalom, Jumalan rauhaa kaikille!

Jumala kutsui minut tehtävääni vuonna 2017. Sain tehtäväkseni koota kirjaksi kummilapsilleni ja lapsilleni vuosien varrella kirjoittelemani hengelliset opetukseni.

Hiukan myöhemmin Jumalamme, Elohim, Jahve, ryhtyi tarkentamaan minulle kokonaiskuvaa Suomen hengellisestä tilanteesta ja lähestyvistä ravisteluista. Sain Kaikkivaltiaalta kehotuksen kirjoittaa kesällä 2020 saamani sanoma tulevaan kirjaani viimeiseksi osaksi siihen liittyvine selitysteksteineen. Ilmeisesti olin hiukan liian hidas kirjani kokoamisen kanssa, sillä lokakuun alussa Jumala antoi kehotuksen julkaista tuo viimeinen osa myös lokakuun aikana erillään suomeksi ja englanniksi. Suomessa erityisen kehotuksen sain välittää sen tiedoksi piispoille ja kirkkohallitukselle, jotka ovat ajautuneet erityisen haasteelliseen aikaan päätöksenteossa.

Kirjani osalta Jumalla vahvisti toiveensa sen olevan tarkoitettu myös muillekin kuin vain omille kummilapsilleni ja lapsilleni. Jumala kertoi, miten Hänen sydämensä itkee kaikkien niiden sielujen puolesta, jotka itsenäiselle elämän taipaleelle lähtevät väärässä pelastusvarmuudessa ja huterin hengellisin opetuksin. Jumala sanoi minulle, että niin kuin minäkin, länsimaisen luopumuksen keskellä on niin monia muitakin Hänelle rakkaita ihmisiä, jotka lähetetään itsenäiseen elämään kuin lapset heikoille jäille ilman varoituksia ja tarvittavia turvavälineitä.

Tiesin, mitä Hän tuolla tarkoitti...

Evankelisluterilaisessa kirkossa käydyn rippikouluni ja konfirmaationi jälkeen jäin käsitykseen, että usko merkitsi lähinnä kristillisen arvopohjan kautta elettyä hyviin tekoihin tähtäävää elämää, jossa usko lisäarvona toi luottamuksen suojeluksen olemassaolosta ja taivaspaikasta kuoleman jälkeen. Kantapään kautta sain oppia, että Jeesuksen lunastyöhön liitetty kaikkivoipa armo ei silti olekaan kaiken sallivaa superamoa vaan hyvien tekojen sijasta pelastavassa uskossa Raamatun Sanan lukeminen ja tunteminen tulee näkyä olennaisena osana elämää. Kuinka voisimme ymmärtää Jeesuksen tekemän lunastustyön merkityksen, jos emme ymmärrä Jumalan Sanassaan ilmaisemaa tahtoa, joka synnin määrittää ja ymmärryksen Jeesuksen lunatustyöllekin synnin määritelmän kautta vasta voi antaa. Jumalan luonteen ja tahdon voi ymmärtää kuitenkin vain Sanan lukemisen ja tutkimisen kautta. Se on paljon laajempi kokonaisuus kuin vain kymmenen kokonaisuuden seasta napattua käskyä.

Kirjassani käy ilmi, kuinka Jumalan käsi oli päälläni rippikoulussa aidosti sydämestäni lausumani uskonrukouksen jälkeen. Vaan miten vaikean taipaleen sain käydä oppiakseni Jumalan opetuksen kautta sen, mikä olisi rippikoulussa voitu kiteyttää mm. seuraavasti: “Uskoontulo on kilvoittelu, eikä vain yksittäisten perinnerituaalien kautta saavutettava automaattisesti loppuelämän voimassaoleva asia. Yksi hyvä mittari siihen, oletko pelastavassa uskossa on se, milloin viimeeksi olet Raamattuusi koskenut. Jos avaat sen vähintään viikottain, onnistut todennäköisesti roikkumaan pelastuksen parissa Jumalan jalossa öljypuussa. Jumala nimittäin pitää kiinni myös sinusta, kun Sanan lukemisen kautta Pyhä Henki sinussa vahvistuu ja Pyhä Henki pääsee sinulle Jumalan tahdon mukaista elämää pikkuhiljaa opettamaan. Jos taas löydät aikaa avata Raamattuasi kerran vuodessa tai harvemmin, voi olla että olet jo tipahtanut puusta..“.

On rakkautta, eikä pelottelua, varoittaa vaaroista.

Opetuksieni toivon myös avaavan käsityksen siitä, mikä valtava merkitys elävällä uskolla on jo elämän taipaleen aikana tässä kauniissa mutta myös monelta osin niin horjuvassa maailmassa. Tietyt hengelliset lainalaisuudet olisi välttämätöntä ymmärtää, koska olipa uskossa tai ei, meidän elämäämme yrittää vaikuttaa eri tavoin hengelliset voimat. Kun ne ymmärtää, ei tarvitse osallistua sen ihmettelyyn, miksi juuri hyville ihmisille tuntuu tapahtuvan niin paljon pahoja asioita. Vain uskon kautta on saavutettavissa vapaus ja onni, jota mikään tämän maailman murhe ei pysty ihmiseltä viemään ja ajamaan ihmistä epätoivoon. On kuitenkin olemassa asioita, jotka täytyy tietää, jotta tuossa vapauttavassa ja ihmeinkin vahvistetussa uskossa onnistuu pysymään. Uskon kautta saa ymmärryksen, että tämän taivaan alla ei lopulta tapahdu mitään uutta, mitä ei ole Sanassa jo ilmoitettu tapahtuvaksi ja siksi Jeesuskin sanoi, älkää pelätkö vaan olkaa lujia ja rohkeita.

Jumala teitä siunatkoon!

Leora

Follow me at Facebook

Previous
Previous

Mr. Trump Kaikkivaltiaan työmiehenä