Takaisin blogiin ja sisällysluetteloon—>

Iisebelin hengen malliin vanhurskaus hävittämään

kirjasta:

Käänny takaisin Suomi! Kansakunnat, katsokaa ja kuulkaa! I

“Mutta se minulla on sinua vastaan,

että sinä suvaitset tuota naista,

Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi

ja opettaa ja

eksyttää minun palvelijoitani

harjoittamaan haureutta ja

syömään epäjumalille uhrattua.

Ja minä olen antanut hänelle

aikaa parannuksen tekoon,

mutta hän ei tahdo parannusta tehdä

eikä luopua haureudestaan.

Katso, minä syöksen hänet

tautivuoteeseen, ja ne,

jotka hänen kanssaan tekevät huorin

(hengellinen haureus,

Jumalan tahdon vastaiset vakavat rikkomukset),

minä syöksen suureen ahdistukseen,

jos eivät tee parannusta ja

luovu hänen teoistansa;

Ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan,

ja kaikki seurakunnat saavat tuntea,

että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet;

 ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.”

Ilm. 2:18-23 (KR33/38)

 

Edellisessä luvussa viitattiin siihen, kuinka pyhän Sanan Ilmestyskirjaan kootut kirjeet seurakunnille tulisi olla säännöllisesti käsittelyssä nykyisissäkin seurakunnissa. Kirjeet sisältävät Herran terveiset varhaiskristillisille apostolisen ajan seurakunnille, ja niistä on selkeästi nähtävissä Herran seurakunnille välittämät risut ja ruusut. Kirjeet ovat ajankohtainen ja mainio työkalu nykyisillekin seurakunnille hengellisesti raittiin seurakuntaelämän vaalimiseen.

Tämän luvun alussa ollut katkelma Tyatiran seurakunnalle lähetetystä kirjeestä varoittaa seurakuntia Iisebelin tuhoisista toimintamalleista seurakuntien sisällä. Osassa ”Kun oikeus myrkyksi muutetaan” käydään tarkemmin läpi pyhän Sanan varoitusta ja esimerkkiä siitä, miten Iisebelin hengeksikin kutsutut toimintamallit vaikuttavat seurakuntien ulkopuolella oikeutta vääristäen ja tuhoa kansakuntaan monin tavoin sitä kautta kylväen.

Mikäli Iisebelin toimintamalleja harjoittavien toimintaa katsotaan kansakunnassa läpi sormien siihen puuttumatta, nousee Jumalan viha lopulta koko kansakuntaa kohtaan. Kansakunnissa Iisebelin Hengen valtaannousu näkyykin pyhän Sanan kuvaamalla tavalla oikeusjärjestelmien kyvyttömyytenä reagoida äärimmäiseen epärehellisyyteen, valheisiin ja todistettavissa oleviin hankittuihin vääriin todistuksiin. Osana tätä Kaikkivaltiaan julistettavaksi antamaa sanomaa, on Herran kehotuksesta kuvattu, miten kyseinen valitettava asiaintila on jo Suomen kansakunnassa todellisuutta, olipa kansakunta vielä listattu markkinavoimien mittareilla tehdyissä tutkimuksissa miten korkealle tahansa oikeusvaltioperiaatteen toteutumisen ja korruptiovapauden osalta.

Seurakuntien sisällä vastaavat Iisebelin hengen toimintamallit vaikuttavat pyhän Sanan vastaisena julistuksena, joka käytännössä tarkoittaa seurakunnissa uskottomuutta Jumalalle, eli hengellisen haureuden harjoittamista. Kyseisestä jakeesta voi ilman Pyhän Hengenkin antamia hengellisiä silmiä lukea teon vakavuuden asteen Jumalan silmissä. Jos Jumalan pyhää Sanaa lähdetään muuttamaan ihmisten toiveiden mukaan, ryhdytään käytännössä palvomaan muita jumalia Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan alttareilla. Hän on ilmoittanut itsensä Sanassaan. Joka Sanan muuttumatonta luonnetta ei hyväksy, sanoo Jumalalle käytännössä kiitos ei. Silloin olisi viisaampaa kävellä muiden jumalien luokse, kuin ryhtyä ihmispäätöksin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan pyhää Sanaa muuttamaan. Se, että Jumalasta lähtee Hänen Sanansa vastaista opetusta muille antamaan, osoittaa tekona Pyhän Hengen vaikuttaman terveen jumalanpelon puuttumista. Kuten jo aiemmin sanomassa läpikäytiin, tietoinen epäjumalanpalvonta on jo sinällään vakava synti, ja se johtaa rangaistuksiin kolmanteen ja neljänteen polveen asti. Se, että Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan pyhää Sanaa lähtee epäjumalanpalvontaan rinnastettavasti vääristämään, on tekona Sanan mukaan epäjumalanpalvontaan rinnastettava, ja rangaistuksien osalta jopa vakavampi. Luvun alussa nähdystä jakeesta voi lukea Sanan varoituksen syntivelan seurauksista, joita Jumalan pyhää Sanaa muuttamaan ryhtyvä kerää itsensä ja jälkipolviensa päälle.

Ei siis ihme, että Sana kehottaa niin useasti yksilöitä ja varsinkin seurakuntien vanhimmistoja valvomaan ja vaalimaan opetuksen hengellistä raittiutta. Missä on seurakuntien hengellisessä johtamisessa välttämätön henkien erottamisen kyky, ja kyseisen välttämättömän armolahjan käyttö seurakunnan johtamisen työkaluna pyhän Sanan ohjeiden mukaisesti?

Ei siis ihme, että Herra on parannuksen teon valinnan paikalle kaikki seurakunnatkin Suomessa kutsunut!

Yksilöiden kannaltahan mihinkään seurakuntaan kuuluminen ei ole tae pelastuksesta, vaan ainoastaan oma henkilökohtainen suhde Jumalaan ja Hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen. Seurakunnilla on kuitenkin entistä merkittävämpi rooli alkaneella aikakaudella yksilöiden pystyssä pysymiseksi pahan palavia nuolia vastaan, kun antikristilliset voimat nostavat päätään Herran paluun lähestyessä. Ei siis ihme, että yksilöiden sieluja alkaneella aikakaudella suojellakseen, Herra ensin juuri seurakuntia seuloo. Kuten sanomassa ”YHWH Kutsuu” kävi ilmi, pystyyn jäävät ahdistuksen ajalla seurakunnistakin vain ne, jotka vielä ovat kykeneviä Herran ääntä kuulemaan ja parannuksen tekoon ryhtymään.

Tämän luvun loppuun joudun kuitenkin vakavasti muistuttamaan Suomen kansalaisia ja heidän keskuudessaan asuvia siitä, että lopulta kyse kansakunnan vanhurskauden vaalimisessa on kuitenkin jokaisen kansalaisen arvovalinnoista. Pyhän Sanan mukaan, jotta kristillinen demokratia voi säilyttää itsenäisyytensä ja rauhansa, täytyy sen pysyä riittävän vanhurskaana Jumalan silmissä. Aiemmin sanomassa on avattu Suomen kansakunnan tilaa Kaikkivaltiaan silmissä Herran kehotuksesta konkreettisin esimerkein. Herra haluaa, että jokaisella Suomen kansalaisella olisi tasa-arvoinen mahdollisuus seurakunnan hengellisestä tilasta riippumatta ymmärtää Suomen nykytilanteen vakavuus.

Tämä sanoma on kaikkien suomalaisten saataville kirjoitettu Suomessa täysin ilmaiseksi verkkosivuston kautta saataville, jotta jokainen kansalainen voisi ymmärtää, miksi kansakunnan syntivelka on jo täyttynyt, ja Jumalan vihan vuodatus ilman parannuksen tekoa väistämättömästi jo tulossa. Hyvät suomalaiset ja suomalaisten keskuudessa asuvat, on aika tarkoin miettiä oman uskonsa tilaa ja sitä, voisiko itse tehdä valinnan puolustaa kansakunnan itsenäisyyden ja rauhan ehdoksi asetettuja oikeuden toteutumista kansakunnassa, sekä kansakunnan vanhurskautta. Käytännössä sitä parhaiten voi puolustaa tekemällä valinnan olla yksi Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin vanhurskautta edistävistä uskovista kansakunnassa. Yhtä tärkeä keino huolimatta omasta uskon tilasta on yrittää valita kansakuntaan vanhurskaita johtajia, joilla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen, ja jotka vaalivat pyhän Sanan muuttumatonta luonnetta Jumalamme kuvauksena, sekä tuntevat riittävästi kansakunnan hyvinvointiin pyhässä Sanassa ohjeiksi annetut syyseuraussuhteet.

Herra on ihmeellisellä tavalla järjestänyt parannuksen teon aikakaudelle myös konkreettisen mahdollisuuden testata oman pelastavan vanhurskautensa tilaa vuoden 2022 Euroviisukappale-kandidaatteja kuuntelemalla. Tämän sanoman lukijoille todennäköisesti on Herran armosta avautunut ymmärrys miettiä tarkasti sitä, onko todella Suomessa aihetta ylistää Kaikkivaltiaalta rukouksin saadussa maassa Iisebelin hengessä toimivia naisia, jotka kiillotettuja ulkokuoriaan, asemiaan ja vahvuuttaan vääryyden ja tuhon kylvämiseen yksilöille ja kansakunnille käyttävät (The Rasmus 2022. The Rasmus / Jezebel (Lyric Video) // UMK22). Mielenkiintoista vuonna 2022 onkin seurata, valitsevatko suomalaiset ylistää kauniin itsenäisen maan antanutta Jumalaa, vai tuon Jumalan vakavasti varoittamia toimintamalleja ja Häntä vastustavia hengellisiä voimia, jotka kansakunnan tuhoon vain valtaan päästessään vievät?

Hengelliset lainalaisuudet jo tuntevat tietävät, että mikään ei ole sattumaa Kaikkivaltiaan maailmaa ja kansakuntien tapahtumia valvovien silmien alla. Herran kutsuessa minut sanansaattajakseen vuonna 2019 tiesin jo tehtäväkseni kirjoittaa Herran sanomia aikakaudelle (ensimmäiset profetiat tulivat asiasta jo vuonna 2017, varsinaisen tehtävään voitelun ja kutsun tapahtuessa kuitenkin vasta 2019). Vuonna 2020 Herra ryhtyi puhumaan tarkemmin siitä, kuinka tämä kansakunnille tarkoitettu sanoma koskee sitä, kuinka Iisebelin henki toimintamalleineen on Suomen kansakunnassa saanut aikaan vääryyden valtaannousun, ja kansakuntaa uhkaavan hengellisen luopumustilan. Ei olekaan sattumaa, että Herran sallimuksesta kansakunnan eteen asetetaan Iisebelin pahuuden vallan toimintamalleja ylistävä kappale. Hengellisiin lainalaisuuksiin verraten, kyseinen kappale on kuin Eevan eteen laitettu omena, josta pitäisi Eevan yrittää ymmärtää olla puraisematta.

Aivan kuten Saatana sai kauniilla vakuuttelullaan Eevan omenaan tarttumaan, houkutellaan ajassamme eläviä kansakuntia valitsemaan Suomen ja Amerikankin itsenäisyyden suoneen Jumalan tahdon vastaisia asioita Iisebelin juonikkuudella taitavasti hyviä asioita vääräksi vääntäen.

Eräässä lehtiartikkelissa Iisebeliä kuvattiin Raamatun pahana tyttönä, joka lähteestä riippuen kuvataan julmana kuningattarena tai feministisenä voimanaisena (Ylönen & Pudas 2022, The Rasmus laulaa Jezebelistä - Tiedätkö kuka tämä hirvittävällä tavalla kuollut nainen oli). Artikkelista pystyi aistimaan aikakaudelle ominaisen käsityksen, ikään kuin Iisebeliä pahuuden toimintamalleineen jopa pitäisi ihannoida, vaikka ylistyksen kohteeksi nostettu vahvuus tehdä omia valintoja johtaisi tekoihin, jotka kylvävät kansakuntaan mittavaa tuhoa ja kuolemaa, vääristävät totuutta ja polkevat toisten oikeuksia. Artikkelin perusteella ei voinut myös olla jäämättä hetkeksi miettimään mainintaa Iisebelin joutumisesta helposti mustamaalauksen kohteeksi. Asiassa ei voi olla näkemättä yhteyttä sanomassa jo aiemmin kuvattuun vääryyden välikäsien väärään uhriutumiseen, jolla vääryys yrittää päästä jalustalle vilpillisen keinoin, totuus syrjäyttäen. Herääkin kysymys siitä, onko totuuden ilmi tuonti mittavien vääryyksien alta mustamaalausta, vai perusteltua oikeuden ajamiseen liittyvää vääryyksien ilmi tuontia? Aihe liittyy alkaneeseen aikakauteen enemmän kuin moni tätä lukiessaan heti uskookaan.

Suomalaiset, ja itse asiassa vuonna 2024 jo amerikkalaisetkin, on asetettu parannuksen teon kutsun kautta valitsemaan, uskoako enää Suomen ja Amerikan kansakuntien itsenäisyydet suoneen Kaikkivaltiaan pyhään muuttumattomaan Sanaan, ja Kaikkivaltiaan olemassaoloon.

Demokratian mukaisesti kansakunnan kohtalo määräytyy enemmistön valinnan mukaisesti. Jokainen ihminen joutuu valinnan paikalle, ihannoidako liberalismin ja Iisebelin hengen kaapuun kauniisti verhottua vääryyttä, vai taistellako itsenäisyyden ja rauhan ehdoiksi asetettujen oikeuden toteutumisen, ja vanhurskauden säilyttämisen puolesta, samalla siten kiitollisuutta osoittaen Kaikkivaltiaalle itsenäisestä maasta.

Takaisin blogiin ja sisällysluetteloon —>

“ Kuuntele, kansani, minun opetustani,

kallistakaa korvanne minun suuni sanoille.

Minä avaan suuni mietelmiin,

tuon ilmi muinaisaikojen arvoituksia.

Mitä olemme kuulleet,

minkä olemme saaneet tietää

ja mitä isämme ovat meille kertoneet,

sitä me emme heidän lapsiltansa salaa,

vaan me kerromme tulevalle polvelle

Herran ylistettävistä teoista,

hänen voimastansa ja ihmeistänsä, jotka hän on tehnyt.

Hän asetti todistuksen Jaakobiin,

hän sääti Israeliin lain

ja käski meidän isiemme julistaa ne lapsillensa,

että jälkipolvi saisi ne tietää,

saisivat tietää vastedes syntyvät lapset,

ja nekin nousisivat ja kertoisivat niistä lapsillensa.

Niin nämä panisivat uskalluksensa Jumalaan

eivätkä unhottaisi Jumalan tekoja,

vaan ottaisivat hänen käskyistänsä vaarin.”

(KR 33/38)