Takaisin blogiin ja sisällysluetteloon—>

Kuinka valita kansakunnalle siunaukseksi olevia johtajia?

kirjasta:

Käänny takaisin Suomi! Kansakunnat, katsokaa ja kuulkaa! I

Yhdysvaltojen vuoden 2020 presidentinvaalien jälkeen oli todella surullista seurata Suomessa sitä, miten Yhdysvaltojen vaalien ja kokonaistilanteen käsittely Suomessa paljasti vain yhä enemmän Suomen osalta vakavaan luopumukseen liittyvää ymmärtämättömyyttä pyhässä Sanassa asetetuista asioiden ja ihmisten koettelun lähtökohdasta.

Useimmat pelastavassa uskossa olevat ymmärtävät nimittäin Hengen silmillään sen, miksi pyhän Sanan mukainen kansakunnan johdon valintajärjestys on Kaikkivaltiaalta saadussa kristillisessä maassa neljäportainen:

 

Valitse ensisijaisesti henkilö, joka täyttää edellytykset:

  • ymmärtää pyhän Sanan mukaisen oikeuden ja vanhurskauden puolustamisen kansakunnassa ja toimii rohkeasti pyhän Sanan mukaisesti

  • uudestisyntymän kokenut ja uskonmatkalla mahdollisimman pitkälle jo edennyt, inhimillisiltä ominaisuuksiltaan hyvien “hedelmien” tuottamiseen jo hioutunut

 

Valitse toissijaisesti henkilö, joka:

  • ymmärtää pyhän Sanan mukaisen oikeuden ja vanhurskauden puolustamisen kansakunnassa ja toimii rohkeasti pyhän Sanan mukaisesti

  • uudestisyntyminen Hengestä mahdollisesti vielä kokematta, tehty valinta asettaa Jumala ensimmäiselle sijalle elämässä näkyy jo, inhimillisiltä ominaisuuksiltaan mahdollisesti vielä alkutaipaleella (eli vasta hioutumassa Herran ohjauksessa hyvien hedelmien tuottamisen päämäärään)

 

Edelliset kaksi valintaa varmistavat siunauksien jatkumisen kristitylle kansakunnalle.  Silloin tällöin Kaikkivaltias myös todella nostaa valtaan inhimillisiltä ominaisuuksiltaan vielä monien silmissä hioutumattoman, jota Herra pystyy kuitenkin väkevästi käyttämään suunnitelmissaan. Osa Herran tehtävistä jopa vaatii ihmiseltä noiden vielä hioutumattomien ominaisuuksien olemassaoloa. Kaikkivaltias on hyvin taitava valjastamaan valittujensa henkilökohtaiset kehityskohteetkin hyödyksi ihmiskunnalle laatimalleen pelastussuunnitelmalle.

Muistaa täytyy, että uskonmatka on yksilöllinen Pyhän Hengen osoittamassa tahdissa etenevä matka, jossa Jumala ei hioutumattomista ominaisuuksista ihmistä edes pyydä muuttumaan vasta kun erityisesti Pyhä Henki kyseisen asian sydämelle osoittaa ja yliluonnollisen voiman tueksi muutokseen antaa. Hitaasti jalostuvia inhimillisiä ominaisuuksia tärkeämpää on pyhän Sanan vakaassa perustassa pysyminen ja yksilöiden sekä kansakuntien olemassaoloa turvaavien rajojen ymmärtäminen. Jokainen uskontielle lähtenyt tulee oppimaan myös Herran hyvän huumorintajun kaiken anteeksiantavan pitkämielisyyden ohessa.

Presidentti Trumpinkin ensimmäistä valtakautta Yhdysvaltojen presidenttinä oli mielenkiintoista seurata juuri edellä kuvatusta lähtökohdasta. Jumala tarvitsi globaalin pelastussuunnitelmansa eteenpäin viemiseen kyseisellä rohkeudella ja ennalta-arvaamattomuudella varustetun Herran palvelijan, jota Kaikkivaltias Kooreksen tavoin pystyi käyttämään globaalin pelastussuunnitelman edellyttämien seuraavien askeleiden toteuttamiseksi. Jerusalemin ennalleen asettaminen nykyiseen tilaan oli vaativa tehtävä ja harva siihen olisi pystynytkään, jos Kaikkivaltiaan tahdon seuraamista tärkeämpää olisi ollut oman ulkokuoren kiillottaminen ja maailman valtavirran toiveiden kumartaminen. Jopa ihmisenä on helppo käsittää, miksi Jumala tuohon tehtävään nosti ihmisen, jolla oli tukeva pyhän Sanan perusta, mutta tarpeeksi vielä hioutumattomia ominaisuuksia tukemaan poikkeuksellista rohkeutta vaativien tehtävien suorittamisessa. Nöyryys Kaikkivaltiasta ja Hänen Poikaansa Jeesusta kohtaan peittää alleen paljon inhimillisiä epäkohtia. Siinäkin on kyse Jeesuksen ristintyön kautta vaikuttavasta armosta.

Jumalan huimaa vauhtia Herramme Jeesuksen Kristuksen paluuta kohti etenevän globaalin pelastussuunnitelman kannalta Jerusalemin ennalleen asettamisen lisäksi Trumpille annettu merkittävä eskatologinen tehtävä oli myös Aabrahamin rauhan solmiminen. Kuten jo vuonna 2021 sain tehtäväkseni kirjoittaa, tuo rauha oli solmittava, jotta pian voi tapahtua sen rikkoutuminen profetioiden mukaisesti. Tulevasta rauhan rikkoutumisesta ei kuitenkaan presidentti Trumppia voi syyttää. Ei kuitenkaan ole sattumaa, että se tapahtui yhdysvaltalaisten valitessa kansakuntansa johtoon pyhän Sanan koettelua kestämätön vaihtoehto.

On siis hyvinkin paljon kansakunnalle väliä sillä, minkälaisia hallitsijoita kansa valta-asemiin valitsee. Kansakunnissa, joissa demokratian mahdollistamassa vapaudessa valitaan edustajat kansakunnan hallintoon seuraavista vaihtoehdoista, valitaan väistämättä kansakunnan kääntyminen siunauksien tieltä kohti kirouksien ja Jumalan tuomioiden tietä:

 

Karta valitsemasta seuraavanlainen henkilö, vaikka ulkokuori olisi kuinka maallisesti loistava:

  • pyhän Sanan määrittämän oikeuden ja vanhurskauden vastainen liberalismi tai muu pyhän Sanan vastainen aate

  • ulkoisesti kiiltävä ja inhimillisiltä ominaisuuksiltaan täydelliseltä päällepäin vaikuttava ulkokuori

 

Juokse pakoon ja karista pölytkin jaloistasi mennessäsi, jos henkilöön osuu väittämät:

  • pyhän Sanan määrittämän oikeuden ja vanhurskauden vastainen liberalismi tai muu pyhän Sanan vastainen aate

  • inhimillisiltä ominaisuuksiltaan monin tavoin pahuutta korottava ulkokuori

 

Kansakunnan kirous- ja siunaussuhteiden kannalta demokraattisessa kansakunnassa todella onkin siis valtavasti merkitystä äänestäjien pyhän Sanan tuntemuksella. Jos sen ymmärryksen kehittymistä ihmisen lapsuus- ja nuoruusvuosien aikana on kansakunnassa edelliset hallinnot rajoittaneet rajoittamistaan, käytännössä väistämättä ajetaan kansakunta Suomen kaltaiselle Jumalan vihan ja ravistelun tielle. Ilman kääntymystä ja parannusta, Suomea ympäröivät kansakunnat tulevat pian suomalaisten lailla kysymään:

 

“Silloin kaikki kansat kysyvät:

“Minkätähden Herra on näin tehnyt tälle maalle?

Mistä tämä hänen suuri vihansa hehku?

Silloin vastataan: “Siitä, että he hylkäsivät Herran,

isiensä Jumalan, liiton, jonka hän teki heidän kanssansa

Viedessään heidät pois Egyptin maasta,

ja menivät palvelemaan muita jumalia ja

kumarsivat niitä, jumalia, joita he eivät

tunteneet ja joita hän ei ollut heidän osalleen

Jakanut - siitä syttyi Herran viha tätä

maata kohtaan, niin että hän antoi kohdata

sitä kaiken sen kirouksen,

 joka on kirjoitettu tähän kirjaan.

Ja Herra tempasi heidät irti heidän

maastaan vihassa ja kiivastuksessa

ja suuressa suuttumuksessa ja

heitti heidät toiseen maahan,

niinkuin nyt on tapahtunut.”

Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän

Jumalamme; mutta mikä on

Ilmoitettu, se on meitä

ja meidän lapsiamme varten ikuisesti,

että me pitäisimme kaikki tämän lain

sanat.”

5. Moos. 29:24-29 (KR33/38)

 

Suomessa presidentiltä on vähennetty valtaoikeuksia tasolle, jonka vuoksi kansakunnan siunaus- ja kiroussuunnan valinnassa presidentinvaalit eivät ole niin merkittävässä asemassa kuin Yhdysvalloissa.  Suomen kaltaisessa demokratiassa asiaa joutuu tarkastelemaan kokonaisuutena sen osalta, miten pyhän Sanan arvojen ja rajojen säilymisestä huolehtiminen näkyy päättäviin asemiin valittujen toiminnassa. Käytännössä päättäjät koostuvat kuitenkin maallisen hallinnon ja hengellisen hallinnon toimijoista valtasuhteineen eri byrokraattisilla tasoilla, ja myös sijainnillisesti eri alueille jakautuen. Suomessa presidentti edelleen on kuitenkin arvojohtaja.

Merkittävimmiksi tekijöiksi Suomen kaltaisessa demokratiassa nouseekin kansakunnan kansankirkon hengellisen ylimmän johdon yhtenäisyys ja uskollisuus pyhälle Sanalle, sekä vanhurskauden ja jumalattomuuden puolustajien välinen valtasuhde kansan valitsemassa eduskunnassa. Jos kumpi tahansa edellisistä murentuu vanhurskauden puolustamisen osalta vähemmistöksi, vie se mennessään kansakunnalta toivon siunattuun tulevaisuuteen kyynellaaksoisten ravisteluiden tien sijaan (ja juuri näin voi valitettavasti todeta Suomessa jo käyneen).

Käytännössä Suomessa otettiin Yhdysvalloissa vasta hiljattain nähty askel jo vuosikymmeniä sitten. Askel, jossa päättävien tahojen määräenemmistön aatemaailma puolustaa pyhän Sanan arvojen ja rajojen sijaan niistä eri tavoin luopumista. Seurauksena Suomessa alkoi jo vuosikymmeniä sitten askel askeleelta kiihtyvästi etenevä tie kohti vakavaa luopumustilaa, jossa kansakunnan jumalanpelko ja kunnioitus on ajettu nykyistä kansakunnan olemassaoloa uhkaavaan tilaan muinaisen Efraimin tavoin. Koska menneiden vuosikymmenten aikana pyhän Sanan opetus on ajettu luopumusta vain entisestään edistävään tilaan, suurin osa kansalaisista ei ymmärräkään näiden vain maan sisäisiksi asioiksi ajateltujen asioiden muodostavan maalle todellisuudessa jo ulkoisen ulkopoliittisen uhkatekijän.

Pyhän Sanan vuosikymmeniä jatkuneen maahan polkemisen vuoksi entistä harvemmat ovat kykeneviä näkemään pyhän Sanan osoittamien syyseuraussuhteiden vaaralliset tilannetekijät Suomessa. Monella tavalla edelleen ulkoisesti valtamedioissa hohtavalta näyttävä Suomi on todellisuudessa jo Herran tuomion kuilun reunalla, todelliseksi demokratian painajaiseksi luettavassa tilassa. Ilman parannuksen tekoa ja kääntymystä takaisin Herran puoleen kansakunnan johdossa, Suomen itsenäisyyden antanut Kaikkivaltias Jumala YHWH tulee itse pyhän Sanansa mukaisesti nostamaan vihollisen kansakunnalle antamansa suloisen maan pois ottaakseen.

Jos tilanne ei vastaisi jo demokratialle painajaismaista tilaa, josta kansan olisi aika herätä, en olisi Herran sanansaattajana saanut tätä surullista tehtävää ajankohtaisten Herran sanomien kirjoittamisesta tiedoksi kansakunnille. Herralle kuuliainen palvelija Aarne Ylppö sai Suomessa muinoin tehtäväkseen tukea piispan päätöksentekoa Suomen muinaisen presidentti Mannerheimin kysyessä apua päätökseen kansakunnan itsenäisyyteen vaikuttavista asioista (seurauksena Mannerheim sai rohkeuden toimia Euroopan valtavirran vastaisesti Hitlerin esittämää juutalaiskysymystä koskien). Saamani tehtävä on sama, mutta tilanne maassa on monimutkaisempi ja maallisesti toivottomampi. Välitettäväksi saamani sanoma Herralta on surullisempi maan kannalta ja sanoman kutsuun vastaaminen kansakuntien johtajille on myös haastavampi toteuttaa (myös kansalle). Siinä missä Herra lähetti sanansaattaja Ylpön tukemaan jumalanpelossa elävää maan hengellistä ja maallista johtoa itsenäisyyden säilyttämisessä, Herra joutuu nyt lähettämään sanansaattajansa kutsuakseen maan johtoa vakavalla itsenäisyyden menettämisen uhalla takaisin Herran pyhän Sanan mukaiseen kansakunnan johtamiseen.

Siinä missä Mannerheim ja häntä tukenut piispa osasivat ottaa terveessä jumalanpelossaan vakavasti pyhän Sanan ja Herran sanansaattajien välittämät viestit, kuinka moni nykyisistä päättäjistä on kykenevä vastaavaan?

Todennäköisesti Suomessa onkin edessä muinaisen Efraimin tie, jossa Jumalan rakkaudellinen, mutta korvasyyhyä ikävämmältä kuulostava viesti torjutaan ja hyökätään sanantuojaa vastaan. Hyvät suomalaiset ja keskuudessanne asuvat, jos kävisi edellä mainitulla tavalla, se olisi kansalaisille syytä ottaa vakavana merkkinä ja kehotuksena valmistautua tuleviin kyynellaakson vuosiin kansakunnassa. Jumalan Sana, kun ei koskaan tyhjänä palaa. 

Herra lähettääkin Suomen kansakunnan nykyiselle johdolle vakavat kysymykset: Ohjaako maallisen hallinnon päätöksentekoanne enää lainkaan maanne itsenäisyyden mahdollistaneen Jumalan pyhä Sana? Onko maanne tilanne jo todella niin toivoton, että sekä maallisen että hengellisen johdon määräenemmistö edustaa luopumuksen linjaa, jossa Jumalan pyhän Sanan yli ollaan valmiita kävelemään ihmispäätöksin? Konsultoiko kansakunnan maallinen johto enää hengellistä maan ylintä johtoa päätöksissään? Jos maallinen johto neuvoa kansakunnan johtamiseen maan hengelliseltä johdolta kysyy, vastaako heille pyhän Sanan muuttumattomasta totuudesta markkinavoimien paineidenkin alla kiinnipitävä hengellinen johto?  Onko kansakunnassa enää jäljellä kansakunnan olemassaolon ja kansakunnan hyvinvoinnin turvaava demokraattinen hallinto, joka itsenäisyyden ja maan siunauksien tielle kansakunnan pystyy ohjaamaan takaisin nykyiseltä pyhän Sanan mukaiselta väistämättömän tuhon tieltä?

Takaisin blogiin ja sisällysluetteloon —>

“ Kuuntele, kansani, minun opetustani,

kallistakaa korvanne minun suuni sanoille.

Minä avaan suuni mietelmiin,

tuon ilmi muinaisaikojen arvoituksia.

Mitä olemme kuulleet,

minkä olemme saaneet tietää

ja mitä isämme ovat meille kertoneet,

sitä me emme heidän lapsiltansa salaa,

vaan me kerromme tulevalle polvelle

Herran ylistettävistä teoista,

hänen voimastansa ja ihmeistänsä, jotka hän on tehnyt.

Hän asetti todistuksen Jaakobiin,

hän sääti Israeliin lain

ja käski meidän isiemme julistaa ne lapsillensa,

että jälkipolvi saisi ne tietää,

saisivat tietää vastedes syntyvät lapset,

ja nekin nousisivat ja kertoisivat niistä lapsillensa.

Niin nämä panisivat uskalluksensa Jumalaan

eivätkä unhottaisi Jumalan tekoja,

vaan ottaisivat hänen käskyistänsä vaarin.”

(KR 33/38)