Takaisin blogiin ja sisällysluetteloon—>

Homoseksuaalisuuden harjoittaminen syntinä

kirjasta:

Käänny takaisin Suomi! Kansakunnat, katsokaa ja kuulkaa! I

“Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden,

jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan:

‘Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet,

jotka Herrassa kuolevat tästedes.

Totisesti - sanoo Henki -

he saavat levätä vaivoistansa,

sillä heidän tekonsa seuraavat heitä.’”

Ilm. 14:12-13 (KR33/38)

 

Ennen kuin voimme siirtyä käsittelemään tarkemmin Jumalan rakkaudelliseksi varoitukseksi lähettämiään terveisiä Suomen vanhurskauden tilanteesta Hänen silmin katsottuna, on tarpeen käsitellä lyhyesti synnin harjoittamista pyhän Sanan kuvaamana ilmiönä, sekä maailmassa pinnalla olevaa seksuaalivähemmistöjen nostamista jalustalle ennen näkemättömällä tavalla.

Hyvät suomalaiset, suomalaisten keskuudessa asuvat ja Suomen kansakunnan johtajat, olen saanut tehtäväkseni kirjoittaa tämän osion huomioiden sen, että tekstin lukijoissa on sekä Suomen itsenäisyyden antaneen Jumalan Sanan tarkemmin jo tuntevia, että myös pyhän Sanan ilmoittamaan Jumalan tahtoon vähemmän, tai ei lainkaan, perehtyneitä. Vaikka pyhää Sanaa ei tuntisi, on jokaisen kansalaisen Suomen kaltaisessa kristillisessä maassa tärkeää ymmärtää muutamat perusasiat pyhän Sanan lähtökohdista.

Ajatelkaa, Suomen itsenäisyyden antaneen Jumalan mukaan olemme kaikki syntisiä, mutta silti niin rakkaita Hänelle!

Luomakunnan Luoja sääti pyhään Sanaansa ohjeita, joista osa kuvaa pelastuksen edellytyksenä olevia asioita, ja osa on annettu vain ihmisen henkisen sekä fyysisen hyvinvoinnin parasta ajatteleviksi ohjeiksi. Ohjeiden ja säädöksien noudattamisesta ei kunnialla ja virheittä ole selvinnyt kuin Hänen oma poikansa Jeesus (Jumalalle erityisellä hebrean kielellä, Yeshua HaMaschia, tarkoittaen pelastusta ja vapahtajaa). Onneksi Jumala uudisti Poikansa kautta ihmiskunnan tekemiään liittoja siten, että vastaanottamalla Jeesuksen sydämeemme elämämme Herraksi, Jumala näkee Hänen Poikansa täydellisyyden (täydellisen vanhurskauden) Jeesuksen seuraajia katsoessaan.

Käytännössä, olipa ihminen tehnyt elämässään kuinka pahoja asioita tahansa ennen uskoontuloaan, hän voi kääntää katseensa Jeesukseen ja sanoa:” Haluan oppia tuntemaan Sinut! Tule sydämeeni asumaan ja pese sieltä pois kaikki, mikä ei ole Sinusta. Taivaallinen Isä, olen tehnyt paljon syntiä sinua vastaan. Anna anteeksi kaikki tähänastiset syntini poikasi Yeshuan nimessä.”. Silläkään ei ole väliä, tapahtuuko tuo polvistuminen Herran eteen yksin, vai jossain seurakuntayhteydessä. Aiemmin tehdyillä synneillä, eikä tiukasti elämässä edelleen vaikuttavilla synneillä ole tuossa vaiheessa mitään merkitystä uskontaipaleen aloittamiseksi. Olosuhteita ja käytettyjä sanoja enemmän merkitsee sydämen asenne. Onko Herran puoleen kääntyvä henkilö todella valmis antamaan sydämensä ympärileikattavaksi Jeesukselle. Onko sydän valmis ottamaan ensimmäistäkään askelta parannuksen tekemiseksi siihenastisen elämän Jumalan tahdon vastaisista toimintamalleista?

Maailmassa jo alkanutta aikakautta varten Kaikkivaltiaan lähettämässä globaalia pelastussuunnitelmaa koskevassa sanomassa (YHWH Kutsuu) käytiin läpi sitä, miten sydämen ympärileikkauksella käytännössä tarkoitetaan ihmisen sydämen vaiheittain tapahtuvaa muutosta Jumalan pyhän ilmoituksen mukaiseksi. Ihminen toki pystyy joitakin muutoksia tekemään omassa voimassaan oman tahtotilan kautta, mutta varsinaiseen pyhän Sanan mukaiseen sydämen ympärileikkaukseen tarvitaan avuksi Pyhä Henki. Sama ylösnousemusvoima, joka herätti Jeesuksen Taivaallisen Isän tahdon mukaisesti kuolleista, pystyy edelleenkin tekemään luovia ihmeitä, parantamaan ihmisiä niin fyysisesti kuin henkisestikin, jakamaan Hengen armolahjoja seurakunnissa tapahtuvaan palvelutyöhön ja muuttamaan ihmisessä vaikuttavia luonteenpiirteitä sekä vapauttamaan ihmisen Pyhää Henkeä vastustavien henkimaailmojen sidoksista.

Kun ihminen on valmis antamaan elämänsä hallintavallan Jeesukselle, alkaa koko elämän kestävä pyhittymisen matka (ellei tietoisesti valitse hylätä Herraansa jossain vaiheessa). Tuon matkan tarkemman aikataulun ja asioiden käsittelyjärjestyksen päättää yksin Pyhän Henkensä välityksellä meissä muutosta tekevä Kaikkivaltias Herramme. Perustana sydämen muutosprosessissa on kuitenkin ensin Jumalan etsiminen, Jumalalta lahjaksi saatu uskon lahja sekä pyhän Sanan kuljettaminen elämässä Pyhän Hengen leipänä.  Jälleen hämmästyttävänä osoituksena siitä, miten Herra alkaneella aikakaudella kapellimestarin lailla ohjaa aikakauden “uuden virren” soittoa, on Herra valmistanut tämän sanoman kirjoituksen rinnalla sydämen ympärileikkauksestakin tuoretta opetusta saataville. Herran kehotuksesta suosittelen perehtymään Andre Tischerin Savonlinnan Olavinlinnasta äänitettyyn opetukseen sydämen ympärileikkauksesta (Tischer & Ristintuki Ry 2021, Davidin pojan sydän. Osa 2/3. Sydämen ympärileikkaus.)

Jumalan pyhää Sanaa ei suotta sanota Pyhän Hengen leiväksi. Pyhän Sanan lukeminen ja tunteminen on kaiken perusta. Voinkin suoraan sanoa, että vaikka rakas lukija olisit kastettu ja käynyt rippikoulun, mutta et ole koskaan rippikoulun jälkeen ollut tekemisissä Raamatun Sanan kanssa, et ole todennäköisesti (ainakaan enää) pelastavassa uskossa. Näin on myös hyvin todennäköisesti, vaikka olisitkin käynyt pari kertaa vuodessa kulttuurisena opittuna perinnäistapana joulu- ja adventtivirret kirkon penkillä laulamassa. Älkää loukkaantuko. Puhun myös omasta kokemuksestani. Henkilökohtaisestikin elin samaisessa “tapauskovan” väärässä pelastusvarmuudessa kaiken kaikkiaan noin 20 vuotta. Herra kuitenkin näki sydämeni asenteen olevan Hänelle otollinen ja armossaan varmisti Kaikkivaltiaan keinoin ilman hengellistä tukiverkostoakin tuossa hetkessä sen, että eräänä päivänä pyhän Sanan hyllystä jälleen käteen hain ja avasin aidolla halulla siihen perehtyä. Pari viikkoa tuolta intensiivisesti vastauksia kysymyksiini etsittyäni sain nähdä todeksi Sanan ”syömisen” voiman ja sen, mikä ihmeellinen uusi tie oli eteeni ensimmäistä kertaa elämässäni hämmästyttävine asioineen auennut.

On kuitenkin tärkeä tätä sanomaa lukiessa olla sisäistänyt se tosiasia, että ihmisen sielun pelastuksen kannalta tärkeämpää kuin mikään kirkollinen tai muu missä tahansa seurakunnassa toimitettava rituaali, on Jumalan etsiminen pyhästä Sanasta, niin kuin Hänen Poikansa on ohjeistanut. Muuten et todennäköisesti tule kokemaan todeksi sitä, miksi pyhää Sanaa yliluonnolliseksi Sanaksi sanotaan ja mitä tarkoittaa uskon syntyminen Sanan lukemisen kautta tulevan kuulemisen vaikutuksesta (Room. 10:17). Vastaavasti ilman Sanan kuljettamista osana elämääsi, mahdollisesti rippikoulussa tai kasteessa saamasi Pyhän Hengen liekki on todennäköisesti enää vain kytevä hiillos, tai jo kokonaan sammunut tuhkakasa muistuttamassa kerran alkaneesta matkasta pelastukseen.

Ilouutinen on se, että jos vain matkan uudelleen päätät aloittaa, Jumala kyllä ottaa maailmaan eksyneen vastaan jälleen riemulla. Tätä avosylin harha-askelilta vastaanottavaa ja anteeksiantavaa rakkauttahan kuvaa evankeliumissa monille tuttu tuhlaajapoikavertaus. Monille pyhään Sanaan perehtyneille on Pyhä Henki avannut vertauksesta yksilötason lisäksi myös Jumalan globaaliin pelastussuunnitelmaan liittyvän ulottuvuuden, joka liittyy muinaisen Israelin “sisarusten” Efraimin ja Juudan kotiin palaamiseen osana Herran paluuseen jo liittyvää alkanutta aikakauttamme. (Valkeakarit & Ristin Tuki Ry 2013, Kuningaskunnan paluu. Jakso 6. Juuda ja Efraim palaavat yhteen.)

Raamatun Sanaan voi alkaa tutustua yksinkin, mutta seurakuntayhteyksien tehtävänä on helpottaa ja tukea tuossa Jumalan tuntemisen (ml. Jumalan tahdon ja synnin määritelmän tunteminen) elämänmittaisessa oppikoulussa, joka samalla muodostuu kullekin yksilöllisesti Pyhän Hengen ohjauksessa tapahtuvaksi pyhityksen tieksi.

Ja miksi kaikesta edellisestä tässä yhteydessä kirjoitetaan?

Ihmisen pelastumisen ja taivaan kuningaskuntaan pääsyn estävät synnit Herra on Sanassaan ilmoittanut niin selkeästi, ettei niihin jää mitään tulkinnanvaraisuutta. Seuraavien jakeiden kautta tulee ilmi vain osa ns. kuolemansynneistä.

 

“Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa

omakseen Jumalan valtakuntaa?

Älkää eksykö!

Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole

siveettömyyden harjoittajat

eivätkä epäjumalien palvelijat,

eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa

makaavat miehet,

eivät varkaat eivätkä ahneet,

eivät juomarit,

pilkkaajat eivätkä riistäjät.

Tällaisia jotkut teistä olivat ennen,

mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi

ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi

Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä

ja Jumalamme Hengen voimasta.”

1. Kor. 6:9-11 (KR92)

 

“He väittävät olevansa viisaita

mutta ovat tulleet tyhmiksi,

ja he ovat vaihtaneet katoamattoman

Jumalan kirkkauden

katoavaisten ihmisten ja lintujen,

nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.

Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät

mielihalujensa valtaan

sellaiseen saastaisuuteen,

että he keskinäisissä suhteissaan

häpäisevät oman ruumiinsa.

He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen,

he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -

 olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.

Siksi Jumala on jättänyt heidät

häpeällisten himojen valtaan.

Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen

sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,

ja miehet ovat samoin luopuneet

luonnollisesta yhteydestä naisiin

ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan.

Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan

keskenään säädyttömyyttä

ja saavat ansaitsemansa palkan.

Koska he eivät ole antaneet arvoa

Jumalan tuntemiselle,

on Jumala jättänyt heidät arvottomien

ajatusten valtaan,

tekemään sellaista mikä ei sovi.

He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä,

halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta,

täynnä kateutta, murhahimoa,

 riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta,

he panettelevat ja parjaavat,

vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä,

rehenteleviä ja pahanilkisiä,

vanhemmilleen tottelemattomia,

ymmärtämättömiä ja epäluotettavia,

rakkaudettomia ja säälimättömiä.

Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen,

että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin,

ovat ansainneet kuoleman,

he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään,

kun muut tekevät samoin.”

Room. 1:22-28, 32 (KR92)

 

Suomen itsenäisyyden antanut Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on siis ilmoittanut Sanassaan hyvin selkeästi homoseksuaalisuuden harjoittamisen yhdeksi niistä vakavista hengelliseen kuolemaan johtavista synneistä, jotka ilman parannuksen tekoa pitävät yksilön pelastuksen ulkopuolella. Kuten suomalainen pappi Pauli Selkee selkeästi Herran kutsumana ja alttareiden pyhyyden puolustajaksi Pyhällä Hengellä voideltuna julistaa YouTube -kanavallaan, on piispojen enemmistön laatima ehdotus saman sukupuolisten parien vihkimisestä aivan suoraa eksyttävää opetusta Suomen kansalle (Selkee 2024, Arkkipiispan lehtihaastattelu avioliittokiistasta. Arviointia: kestämätöntä ja eksyttävää.).

Jumalan suurta armoa on kuitenkin se, että sinä päivänä, kun ihminen ilmoittaa haluavansa vastaanottaa Jeesuksen sydämeensä, Jumala ei todellakaan vaadi, eikä oletakaan, ihmisen tekevän välittömästi kaikesta parannusta. Ihmisen kannalta lohdullista on myös se, että ylivoimaiselta ja mahdottomalta muutokselta tuntuvaa parannuksen tekoa ei tarvitse tehdä vain omassa inhimillisessä voimassaan. Kyllä Jumala huomioi oikeamielisyydessään sen, että ihminen ei uskonratkaisun tehdessään välttämättä edes tunne lainkaan Jumalan Sanaa. Kyllä Kaikkivaltias huomioi, että tuossa vaiheessa olisi kohtuutonta tuomita ihminen taantumukseen ja eroon Hänestä sellaisten syntien vuoksi, joita ihminen ei edes Jumalan silmissä vielä vakaviksi synneiksi edes tiedä. Lisäksi Jumala tietää ihmisen luojana varsin hyvin senkin, että ihmisen kyky parannuksen tekoon ja omantunnon vaalimiseen on rajallinen ihmisen omassa maallisessa voimassaan. Sen tähden, niin kuin kävi ilmi edellä lainatusta Korinttilaiskirjeen jakeesta, Herra tekee ihmisen puhtaaksi pesemisen Hänen nimensä ja Jumalan Hengen voimalla. Käytännössä asiaan kuuluu pyhään Sanaan perehtymistä sekä rukouksia niin yksilön omilla rukouksilla, kuin myös seurakunnan sielunhoidollisten rukousyhteyksien kautta.

Jumalan Pyhällä Hengellä todella on kyky eheyttää ja puhdistaa ihminen Jumalan Pyhän Hengen astiaksi, olipa ihminen ehtinyt maailmanvoimien runtelemana rikkoutua tai tahraantua Jumalan silmissä, miten pahasti tahansa. On tärkeää myös tiedostaa uskonpäätös tehtäessä se, että muutos ei yleensä tapahdu ihmisessä, kuin harvoin, uskonmatkan alkumetreillä yhdessä silmänräpäyksessä. Ei voi liikaa painottaa, että on kyse pyhän Sanan mukaisesta pyhittymisen matkasta, joka on koko loppuelämän mittainen vuorovaikutteinen prosessi Herran kanssa. Tärkein ensimmäinen tavoiteltava määränpää on päästä kokemaan pyhän Sanan pelastuksen edellytykseksi mainittu uudestisyntyminen Hengestä. Oma tärkeä roolinsa muutoksessa on myös seurakunnissa vaikuttavilla erilaisilla armolahjoilla ja pyhän Sanan mukaisella uskovien kätten päälle laskemisella ihmisten päälle. Mainittakoon, että edelliset ovat vain hyvin pieni otanta matkalla etenemistä tukevista asioista.

Jumalan Sanassaan ilmaisemaan luonteeseen ja tahtoon tutustumalla pääsee askel askeleelta etenemään lähemmäksi ja lähemmäksi Jumalan tuntemista. Matkan varrella voi huomata syntyneen rakkauden Jumalaa kohtaan, mikä vaikuttaa haluna olla kuuliainen Hänen ohjeilleen ja pyhälle ilmoitukselle Hänen vanhurskaudestaan. Uskonmatkalla pidemmällä olevilla pitäisi olla uskonmatkaa aloittavalle kertoa kannustukseksi niistä ihmeistä ja merkeistä, joilla Jumala interaktiivisesta suhteesta yksilöön todistaa, sekä usein vieläpä uskon ja kuuliaisuuden hyppyjä mitä hämmästyttävimmin tavoin palkitsee. Matkan edetessä avautuu ymmärrys siitä, mitä tarkoittaa taivaallisista hengellisistä lainalaisuuksista periaate: ”Jolla on, sille annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin. Mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mitä hänellä on.” (Matt. 13:11-12).

Edellä läpikäytyjen uskonmatkaan liittyvien hengellisten lainalaisuuksien myötä, voidaan siirtyä käsittelemään luvun aihetta homoseksuaalisuuden harjoittamisesta syntinä.  

Juuri uskonmatkan aloittaneella homoseksuaalisesti suuntautuneella henkilöllä yleinen reaktio homoseksuaalisuuden kuolemansynniksi kuultuaan on toteamus, että eihän suuntautumistani voi minusta muuttaa, sehän on osa minua ollut syntymästäni asti. Seurakuntayhteyden kautta tähän toteamukseen vastauksena pitäisi olla pyhän Sanan mukainen opetus siitä, kuinka ihminen ei sitä pystykään yksin tekemäänkään omissa voimin, vaan muutos on mahdollinen vain Pyhän Hengen työnä. Asia on helpompi ymmärtää, jos tuossa vaiheessa saa opetusta Pyhän Hengen toiminnan tavoista. Asian käsittelemiseksi on välttämätöntä saada opetusta myös edellä lainatun Raamatun jakeen viittaamasta asiasta. Syntymästä asti tiukasti meissä vaikuttavien Jumalamme silmissä synniksi määrittämien asioiden osalta usein on kyse joistakin esi-isien suorittamien syntien aiheuttamista verilinjan kautta periytyvistä ilmiöistä. Toisaalta maailmassa on sekä lääketieteellisiä tutkimustuloksia, että myös tositarinoita kuultavissa siitä, miten joillekin Jumalan silmissä synniksi määritettävä seksuaalinen suuntautuminen on elämään syntynyt pikkuhiljaa elämässä koettujen psyykelle negatiivisten tapahtumien seurauksena. Ymmärtääkseni juuri näihin samoihin asioihin Suomen kansaedustaja Päivi Räsänen hiljattain myös viittasi vain hiukan eri sanoin ytimekkäämmällä ja lääketieteellisiä termejä käyttävin ilmaisuin.

Todistuksia homoseksuaalisuuden onnistuneesti menneisyyteensä jättäneiden ihmisten uskonmatkan taipaleista löytyy internetistäkin kansainvälisesti jo lukuisia. Mieltymys homoseksuaaliseen seksuaaliseen elämään todella voi ihmisestä lähteä kerta heitolla vastaavaan tapaa kuin Pyhä Henki erilaisista riippuvuuksistakin ihmisiä kykenee kerta heitolla vapauttamaan. Toiset saavat kokea tuon Pyhän Hengen aikaansaaman muutoksen ihmeen hyvin konkreettisesti. Toisilla pelastavan uskon kilvoittelusta muodostuu kuitenkin huomattavasti pidempi ja monisyisempi taival. Varmaa on, että jokaisen sydämen asennetta testataan. Ei pelastavaa uskoa muuten kilvoitteluksi ja voittopalkinnoksi niin monessa kohden pyhää Sanaa kuvattaisikaan.

Homoseksuaaleille ja muille nykyajan uusien seksuaalisuuntauksien omaaville lukijoille, jotka tässä vaiheessa mahdolliset tuhahtavat, että mitäpä tämä profeetta kyseisistä asioista edes todellisuudessa tietää, voin todeta seuraavan. Älkää erehtykö aliarvioimaan maailman suvereenin Kaikkivaltiaan johtamistaitoja. Ottaisiko Tuomareiden tuomari, tämän maailman suvereeni hallitsija riskin, että tähän pikkuhiljaa aloittamaansa oikeusistuntoon kansakuntien kanssa Hän laittaisi asiasta mitään henkilökohtaisesti kokemattoman julistamaan.

Kaikkivaltias tietää kyllä, että julistaja ensiksi juuri tuolla vasta-argumentoinnilla yritettäisiin vaientaa. Ei, kuten profeetoilla monesti, tie tehtävääni oli vuosikymmenten mittainen ja haastava. Kuten muinaisilla Herran sanansaattajilla, sain itsekin vasta Herran kutsun kuultuani ymmärtää Herran valmistaneen minua monin tavoin juuri tähän tehtävään. Siksi jo tässä vaiheessa lukijoille sanonkin, että todella voin julistaa kaiken tässä kirjoitetun todeksi osittain myös henkilökohtaisen omakohtaisen kokemuksen sekä lähipiirissäni minulle erittäin läheisien seksuaalisiin vähemmistöihin suuntautuneiden rakkaideni kautta. Sen, mitä omasta taipaleestani ja kokemuksistani tulen kertomaan tarkemmin, tapahtuu Herran kehotuksesta yksilötason uskonkilvoitteluun suunnatussa Voitoksesi -sanomassa.

Edellä lainatussa Roomalaiskirjeen jakeessa tulee hyvin esille se, kuinka pyhän Sanan mukaan homoseksuaalisuuden tai muuten Jumalamme Sanassa häpeälliseksi määritettyjen seksuaalisten suuntautumisten syntyminen yksilöön on usein seurausta siitä, että Jumala on jossain vaiheessa kääntänyt katseensa pois kyseisestä ihmisestä tai hänen esi-isistään. Pyhässä Sanassa mainitaan mahdollisiksi syiksi mm. epäjumalien palvonta tai Jumalan Sanan Totuuden vaihtaminen valheeksi. Pyhää Sanaa jo pidemmän aikaan lukeneet saattavat nyt herätä yhteyteen kansakunnassa jo laaja-alaisesti tapahtuvan ‘Älä pidä muita jumalia’-käskyn rikkomisen ja kansakunnassa räjähdysmäisesti lisääntyneen homoseksuaalisuuden ihannoinnin ja eri asiayhteyksissä korottamisen välillä. Raamattu kuvaa kyllä muitakin syyseuraussuhteita asiaan liittyen, mutta niitä en nyt ryhdy tässä käsittelemään vaan toivon seurakunnissa asiasta niistä opetettavan osana pyhän Sanan opetusta.

Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalamme Totuudessa elävässä ja Kaikkivaltiaan luottamusta nauttivassa kansakunnassa seksuaalivähemmistöön kuuluvalla on käytännössä kolme vaihtoa, kun hän saa kuulla esimerkiksi homoseksuaalisuuden harjoittamisen olevan vakava, Jumalasta erottava synti. Hän voi aloittaa parannuksen teon matkan siihen liittyvine sielunhoidollisine tapaamisineen. Vaihtoehtoisesti hän voi sanoa tarvitsevansa aikaa sulatella asiaa keskusteluja jatkaakseen. Aivan yhtä hyvin hän voi päättää seksuaalisen suuntautumisensa olevan hänelle tärkeämmällä sijalla kuin elämän kruunusta kilvoittelun Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin ohjeiden mukaisesti.

Seksuaalivähemmistön edustajalla on siis täysi oikeus vastata Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalalle ei kiitos heti ensi kättelyssä. Todellakaan yhtäkään yksilöä ei Kaikkivaltias halua ikuisen elämän ja parannuksen teon tielle pakotettavan. Jos henkilö on kykenemätön ottamaan vastaan totuutta homoseksuaalisuudesta syntinä Jumalamme silmissä, hän voi aivan vapaasti valita jatkaa elämäänsä ateistina tai vaikka lähteä etsimään uskontoa, jonka jumala sallii kyseisen seksuaalivähemmistön suuntautumisen. Pyhän Sanan mukaan muita jumalia ei todellisuudessa kuitenkaan ole, vaan ne ovat Pyhää Henkeä vastustavan henkimaailman edustajia eri muodoissaan (uskon perusasioihin kuuluva tieto perkeleestä/saatanasta langenneena enkelinä ja sen mukaan lankeemukseen lähteneet muut enkelit sekä avaruuden henkimaailmojen muut edustajat).

Viittasin jo aiemmin minulle hyvin läheisiin ja rakkaisiin ihmisiin, jotka kuuluvat seksuaalivähemmistöihin. Vaikka he ovat toistaiseksi valinneet seurustelukumppaninsa kanssa vaihtoehdon sanoa Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan pelastusmahdollisuudelle ei, me olemme edelleen hyvin läheiset ja lähimmäisen rakkautta nauttivat ystävät toisillemme. He kunnioittavat uskoni Jumalaa pyhän Sanan ilmoittamine periaatteineen ja minä kunnioitan heidän oikeuttaan jatkaa elämäänsä seksuaalivähemmistöön kuuluvina ilman Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalamme tietä. Hekin halusivat virallistaa suhteensa, mutta he tekivät sen maistraatissa.

Näiden rakkaiden ystävienikin mielestä väenväkisin Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan alttareille änkeäminen tasa-arvon nimissä vastoin tuon alttarin omistavan Jumalan ehdottomia kansakunnan itsenäisyyteen vaikuttavia ohjeita, on ihmeteltävä asenne aikamme seksuaalivähemmistöjen keskuudessa. Vielä ihmeteltävämpi asia se tosin on hengellisten johtajien suusta julistettuna ehdotuksena Jumalan Sanalle käytännössä keskisormea näyttäen ihmisten miellyttämisen halussa. Vaikka ystäväni sateenkaarimarsseissa mukana ovatkin, eivät he ymmärrä jo kiihkoilun luonteen täyttäviä mittasuhteita, joissa seksuaalivähemmistöjen maailmankatsomuksen pitäisi yhtäkkiä ylivalta saada yli kaikkien toisten vakaumuksien ja toisten sananvapauteen kuuluvien mielipiteiden ilmaisun. Hekään eivät ymmärrä sitä, miksi asia kytketään tasa-arvoon ja ihmisoikeuksiin, koska kyse on tässä asiassa lopulta enemmänkin vain uskonvapaudesta.

Kristillisten kotien kasvattina molemmat läheisistäni tosin ovat olleet jo pitkään tietoisia edellä lainatuista Raamatun jakeista ymmärtäen, miten Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan Sanassa muut kuin naisen ja miehen väliset seksuaaliset suhteet ovat todella selkeästi synniksi määritetty ja avioliitto on vain miehen ja naisen väliseksi asetettu. Ystäväni ovat tervettä kristillisyyttä harjoittavien kotien kasvatteja, joissa heitä ei ole haavoitettu lahkohenkisyyteen taipuvien seurakuntien tavoin Raamattua tiukemmilla ehdottomuuksilla ja rajoittamalla ihmisen vapautta valita itse. Heille ei ole istutettu liialla ehdottomuudella katkeruuden siementä, joka sitten hyvin usein näyttää kasvavan vihollisen aseeksi yrittää kumota Kaikkivaltiaan Jumalamme tahtoa ja rakkautta mitä moninaisin eri keinoin. Kykyyn olla ryhtymättä vääntämään pyhän Sanan varoittamalla tavalla kieroon pyhän Sanan selkeitä sanoja, on varmasti vaikuttanut heidän osalta se, että he eivät vielä aikanaan altistuneet rippikouluiässä hengellisen johdon toimesta eksyttävälle opetukselle. Opetus oli pyhän Sanan mukaista ja jokaiselle annettiin pyhän Sanan mukainen valinnan mahdollisuus. Hengellisten johtajien suusta tulevasta eksyttävästä opetuksesta tekeekin juuri ihmissieluille vaarallisen se, että ihmiset eivät enää edes saa mahdollisuutta tehdä valintaa. Heidät ohjataan suoraan Jumalasta ja siunauksista kauemmaksi vievälle tielle tuudittautumaan väärään pelastusvarmuuteen.

Entistä vaarallisemmaksi tilanne muuttuu, kun eksytys on kätketty rakkauden, uskonvapauden ja ihmisoikeuksien puolustamisen käärepapereihin. Uskonvapautta ja ihmisoikeuksien puolustamista ei kuitenkaan pitäisi olla se nykyajalla vain lisääntynyt ilmiö, että marssitaan mihin vain vaatimaan vuosituhansia jo vaikuttaneen Jumalan Sanan muuttumista, vaikka Hän on Sanassaan ilmoittanut olevansa sama eilen, tänään ja ikuisesti. Pyhä Sana ilmoittaa hyvin selvästi Kaikkivaltiaan olevan sama ensimmäisille ja viimeisille. Edellinen tarkoittaa sitä, että Sodoman ja Gomorran tuhonneet asiat koituvat yhteiskunnan tuhoksi vastaavasti tänäkin päivänä pyhän Sanan syrjäyttävään valta-asemaan noustessaan.

Uskonvapautta sen sijaan on se, että ne seksuaalivähemmistöt, jotka Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan määritettä synnistä eivät hyväksy, voivat valita tilalle jonkun muun maailmassa vaikuttavan opin jumalkäsityksineen tai perustaa vaikka oman uskonnon uusine palvontakohteineen ja -paikkoineen.

Edellä mainittu vaihtoehto onkin ainoa pyhän Sanan mahdollistama tie siihen tilanteeseen, jossa Pyhän Hengen vaikutuksesta tapahtuneen uudelleensyntymän kokeneet, saavat jatkaa Suomen kansakunnan siunaamista julistamalla Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan evankeliumia pyhän Sanan mukaisesti. Tuo Sana on pyhä, koska Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ilmaisee oman luonteensa ja tahtonsa ensisijaisesti sen kautta.  Tuon pyhän Sanan mukaan, on olemassa vain yksi elävä Kaikkivaltias Jumala. Muut jumalat erilaisine pyhän Sanan vastaisine tahtotiloineen, muinaisen Egyptin jumalten ja uskontojen tavoin, ovat todellisuudessa vain muita Jumalan pyhää tahtoa vastaan kapinoivan henkimaailman edustajia. Edellinen on hebrealaiskirjeen kuvaamaa uskon matkalla vielä lapsen kaltaisessa kasvuvaiheessa olevaa maitoruokaa, jonka pitäisi olla tuttu asia jokaiselle rippikoulun käyneelle ennen itsenäisen elämän alkua.

Vaan olipa Jumalan silmissä häpeällinen synti mikä tahansa, ei ihmisillä ole lupa tuomita toisia uskovia, varsinkaan uskonmatkan juuri aloittelevia, heidän synneistään. Ihmisen tehtävä ei ole tuomita myöskään uskonmatkalla tulevista kompastuksista osana elämänkruunusta kilvoittelua. Tuomiovalta yksilöiden pelastukseen oikeuttavan uskon tilan ja kansakuntien syntivelan täyttymisen osalta on yksin Kaikkivaltiaalla Jumalalla. Edellinen koskee myös homoseksuaalisuutta. Homoseksuaalien ja muiden seksuaalisten vähemmistöjen edustajat ovat kirkkoihin ja muihin kristillisiin seurakuntiin siis aivan yhtä tervetulleita kuin muutkin ihmiset muine Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan silmissä synneiksi määriteltävine asioineen.

Toisaalta pyhän Sanan mukaisesti synneistä ei saa vaietakaan, vaan seurakunnan paimenen velvollisuus on ne toisen sielun parhaaksi ja pelastuksen mahdollistamiseksi esiin tuoda keskusteluun ja rukoukseen. Yksilöiden syntien kysymyksessä ollessa ei tietenkään asioita julisteta koko seurakunnalle, vaan kyse on sielunhoidon yhteydessä tapahtuvista rakkaudellisista keskusteluista! Rikollinen toiminta on eri asia ja siihen liittyen oikeuden toteutumista on pyhän Sanan mukaan puolustettavakin rikokset viranomaisille ilmi tuomalla, uhreja puolustamalla ja samalla rakkaudellisesti vääryyteen syyllistyneitä kehottamalla katumukseen ja parannuksen tekoon uuden alun Jumalan silmissä saadakseen. Jokaisen uskonmatkan aloittavan täytyisikin saada rinnalleen uskossa pidemmällä oleva rinnalla kulkija, jolta käytännön ohjeita voi kysellä, vaikeista asioista mietteitä jakaa sekä luoda rukousyhteys Pyhän Hengen voimavaikutuksineen.

Mitä Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan synniksi määrittämät asiat ja niistä opettaminen tarkoittavat yksilöiden ihmisarvon kannalta?

Vastaus on, että ei mitään.

Kaikki ihmiset ovat käytännössä syntisiä ja toisaalta yhtä rakkaita Jumalan silmissä. Ihmisen ihmisarvoon eikä tasa-arvoon vaikuta synnin laatu eikä määrä. On olemassa vain yksi synti, jota ei anteeksi voi saada ja se on Pyhän Hengen pilkka. Kukaan Jumalaa ja Jumalan Sanaa vielä tuntematon ei voi tuohon syntiin edes langeta. Pyhän Hengen pilkalla tarkoitetaan tilannetta, jossa ihminen on uskonmatkan edetessä saanut kokea jo Pyhän Hengen vaikuttaman uudestisyntymän ja päässyt maistamaan Pyhän Hengen hyvyyttä tavalla tai toisella, mutta siitä huolimatta ryhtyy lopulta syystä tai toisesta henkilökohtaiseen luopumuksen tilaan ajauduttuaan halventamaan Pyhää Henkeä ja sen toimintaa erilaisin tavoin. Asiasta löytyy perusteellisempaa opetusta esimerkiksi Pekka Sartolan asiaa käsittelevän ohjelman myötä (Sartola & Ristin Tuki Ry 2021, TV7 Jerusalem uutiset. Extra. Pyhän Hengen pilkka).

Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala todella rakastaa kaikkia luomiaan niin paljon, että ihan jokaiselle ihmiselle on pelastus tarjolla! Sen sijaan Sanassa selkeästi kuvataan osan synneistä olevan esteenä tuolle tarjolla olevalle pelastukselle ja siksi Jeesus itse käski niistä osana syntien anteeksisaamista opettamaan parannuksen tekemisen mahdollistamiseksi. Samoin Sanassa kuvataan, kuinka tiettyjen syntien lisääntyminen yhteiskunnassa on merkkinä luopumuksesta ja kuinka luopumus lopulta johtaa kansakunnan syntivelan lisääntymiseen ja itsenäisyydelle sekä rauhalle uhkaksi muodostuvaan kansakunnan hengelliseen rappiotilaan. Jotta yhteiskunnassa ei ajauduttaisi itsenäisyyden menettämisen uhkaan johtavaan luopumuksen tilaan, niin ikään Sanassa käsketään Hänen antamissaan maissaan Hänen Sanaansa julistaa siihen mitään lisäämättä, siitä mitään poisottamatta ja sitä ihmisten miellyttämisen halusta muuttamatta.

Jatkakaamme Suomen kansakunnassa vaikuttavien ilmiöiden käsittelyä osana kansakunnan vakavan luopumustilan havainnollistamista.

Takaisin blogiin ja sisällysluetteloon —>

“ Kuuntele, kansani, minun opetustani,

kallistakaa korvanne minun suuni sanoille.

Minä avaan suuni mietelmiin,

tuon ilmi muinaisaikojen arvoituksia.

Mitä olemme kuulleet,

minkä olemme saaneet tietää

ja mitä isämme ovat meille kertoneet,

sitä me emme heidän lapsiltansa salaa,

vaan me kerromme tulevalle polvelle

Herran ylistettävistä teoista,

hänen voimastansa ja ihmeistänsä, jotka hän on tehnyt.

Hän asetti todistuksen Jaakobiin,

hän sääti Israeliin lain

ja käski meidän isiemme julistaa ne lapsillensa,

että jälkipolvi saisi ne tietää,

saisivat tietää vastedes syntyvät lapset,

ja nekin nousisivat ja kertoisivat niistä lapsillensa.

Niin nämä panisivat uskalluksensa Jumalaan

eivätkä unhottaisi Jumalan tekoja,

vaan ottaisivat hänen käskyistänsä vaarin.”

(KR 33/38)